KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Erasmus+

Cztery żywioły – metoda STEAM w edukacji elementarnej” 2019 -2021 

Priorytetem projektu jest kształtowanie postaw proekologicznych poprzez wykorzystanie modelu edukacji opartej na metodzie STEAM. Integracja nauk ścisłych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, nauką języków obcych oraz sztuką pozwala nam rozwijać wśród uczestników projektu nie tylko postawy proekologiczne i prospołeczne ale także najważniejsze kompetencje kluczowe. Wierzymy, że nowoczesna edukacja elementarna musi opierać się na ich rozwoju już od najmłodszych lat. Projekt jest zbudowany wokół czterech żywiołów – powietrza, ziemi, ognia i wody. Do każdego żywiołu zaplanowaliśmy działania oparte na eksperymentach, obserwacji, prowadzeniu badań, wykorzystaniu nowoczesnych technologii, nauce języków obcych oraz rozwoju ekspresji artystycznej dzieci. 

Partnerzy projektu:

Koordynator: Przedszkole Miejskie Nr 163 w Łodzi
1. IL GIROTONDO coop sociale srl – Włochy
2. Kelmes "Kulverstuko" lopselis-darzelis – Litwa
3. JUDG Detska Radost – Macedonia
4. Agrupamento de Escolas de Campo – Portugalia

 "Mały Europejczyk w świecie tolerancji" 2017 - 2019

Projekt "Young European in the World of Tolerance" to wspólna inicjatywa pięciu placówek oświatowych z różnych części Europy, mająca na celu promocję edukacji międzykulturowej w codziennych zajęciach dydaktycznych. W ramach realizacji projektu zadań projektu dzieci uczyły się o kulturowym bogactwie Europy, tolerancji względem innych i otwartości na świat. Dzieci doskonaliły swoje umiejętności społeczne oraz językowe, rozwijały zainteresowania i talenty. Ważnym aspektem projektu była ekologia, która stanowi płaszczyznę porozumienia i temat nad którym wspólnie pracowaliśmy, zapominając o różnicach kulturowych i uwarunkowaniach społecznych.

Partnerzy projektu:
1.Przedszkole Miejskie Nr 163 w Łodzi, Polska (koordynator)
2. Grandinita cu Program Prelungit Nr 26, Sibiu, Rumunia
3. Szkoła Podstawowa Nr 120 im. G.,S. Rakovskiego, Sofia, Bułgaria
4. Kauno lopselis-darzelis "Spindulys" Kowno, Litwa
5. Diadrastiko Europaiko Sxoleio, Varkiza, Grecja 

 

 

 

 "Jesteśmy równi, mamy te same prawa" 2014 - 2016

Celem projektu było rozpowrzechnianie idei Międzynarodowej Konwencji Praw Dziecka oraz obowiązków i prawidłowych wzorców zachowania, jakie z niej wynikają. Projekt przyczynił się do kształtowania tolerancji i akceptacji wobec innych osób, bez względu na wygląd, pochodzenie, wyznawaną religię, pozycję społęczną czy niepełnosprawność. Dzięki realizacji zadań projektowych udało nam się wzmocnić w uczestnikach tożsamość narodową, rozbudzić poczucie przynależności do społeczności europejskiej oraz aktywnego obywatelstwa. Projekt stworzył nauczycielom możliwość wymiany doświadczeń,przykładów dobrej praktyki, porównywania stosowanych metod nauczania, konstruowania nowych materiałów (innowacji pedagogicznej, scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych itd.) w celu podniesienia jakości kształcenia w placówkach partnerskich oraz profesjonalnego rozwoju kadry nauczycielskiej.

Projekt został uznany przez Komisję Europejską jako przykład Success Story - projektu wyróżniającego, godnego naśladowania.

Partnerzy projektu:

1. Przedszkole Miejskie Nr 163 - POLSKA/Łódź - koordynator

2. ODZ"Slaveiche"N17 - BUŁGARIA/ Stara Zagora

3. 12 Nipiagogio Glyfadas - GRECJA/ Glyfada

4. I.C.Piazza Costituente - WŁOCHY/ Acquapendente

5. Kelmes "Kulverstuko" lopselis-darzelis - LITWA/Kelmes

6. Åmot skule - NORWEGIA/Vinje

7. CEIP Valdemembra HISZPANIA/ Quintanar del Rey

8. Narlikuyu Ilkokulu TURCJA/Silifke

 

"One song, one voice" 2011 - 2013

Głównym założeniem projektu było poznanie kultur, tradycji, lokalnych społeczności instytucji biorących udział w projekcie poprzez sztukę, taniec, dramę, muzykę, sport oraz spotkania i wymianę doświadczeń w ramach mobilności. W czasie realizacji projektu dążyliśmy do nawiązania wielowymiarowych więzi między naszymi krajami. Chcieliśmy umożliwić dzieciom porównanie różnych aspektów naszego życia np. warunków naturalnych, osiągnieć w dziedzinach kultury, nauki i sztuki poszczególnych państw, poszerzać dziecięce horyzonty, uczyć tolerancji i empatii. Dzięki temu dzieci zrozumiały, że mamy ze sobą wiele wspólnego, oddychamy tym samym powietrzem, ogrzewa nas to samo słońce, tak samo odczuwamy ból i radość, boimy się wojny, a pragniemy pokoju. Chcieliśmy też pokazać dzieciom, że nauka języków obcych jest środkiem do komunikacji i wzajemnego poznania oraz że jesteśmy jedną wielką rodziną europejską.

Projekt wygrał drugie miejsce w ogólnopolskim konkursie „Comenius w Internecie” organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, dotyczącym rozpowszechniania rezultatów projektów unijnych w przestrzeni internetowej.

Partnerzy projektu:

  1. Nonsuch Primary School , Birmingham, Wielka Brytania (koordynator)
  2. Przedszkole Miejskie Nr 163, Łódź, Polska
  3. Pfarrkindergarten, Eibiswald, Austria
  4. Cotteridge Junior and Infant School with Nursery Class, Birmingham, Wielka Brytania

 

"Healthy Lifestyles" 2008 - 2010

Celem projektu było zainteresowanie dzieci prozdrowotnym działaniem sportu oraz upowszechnianie idei zdrowego odżywiania. Projekt przyczynił się do wykształcenia zdrowych nawyków u jego uczestników. Poznaliśmy przepisy na zdrowe potrawy z różnych części Europy oraz tradycyjne zabawy ruchowe. Dowiedzieliśmy się jak dieta i sport wpływają na nasze emocje, poziom stresu i zdrowie fizyczne.

Partnerzy projektu:

  1. George Spicer School, Londyn, Wielka Brytania (koordynator)
  2. Przedszkole Miejskie Nr 163, Łódź, Polska
  3. Narlıkuyu İlköğretim Okulu, Silifke, Turcja
  4. Scoala Cu Cls.I-VIII Nr.13 Sibiu, Rumunia
  5. Secondo Circolo Didattico, Chieti, Włochy