Rozkład dnia
dla dzieci młodszych
6.00 - 08.00
Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność w kącikach zainteresowań wg potrzeb dzieci, zabawy konstrukcyjne, praca indywidualna.
8.00 - 8.30
Przygotowania do śniadania, czynności higieniczne.
8.30 - 9.00
Śniadanie
9.00 - 9.20
Swobodne zabawy dzieci, samodzielne i zespołowe w kącikach zainteresowań, kształtujące umiejętności współdziałania.
9.20 - 9.30
Zabawy relaksacyjne lub wyciszające, z wykorzystaniem muzyki aktywizującej wyobraźnię bądź sprzyjające wyciszeniu.
9.30 - 9.45
Zajęcia ruchowe w formie zabaw ruchowych, zestawy zabaw, zabaw przy muzyce, zabawy kształtujące postawy.
9.45 - 10.15
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zespołowe, z całą grupą) będące realizacją treści programowych z zakresu wszystkich obszarów działalności edukacyjnej przedszkola, wycieczki, spacery.
10.15 - 10.40
Czynności fizjologiczne, przygotowanie do wyjścia do ogrodu, przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zachowania, ubieranie się w szatni przedszkolnej adekwatnie do pogody.
10.40 - 11.30
Zabawy w ogrodzie inspirowane przez nauczycieli lub dzieci z wykorzystaniem urządzeń i sprzętu ogrodowego, obserwacje przyrodnicze, doświadczenia, zabawy plenerowe.
11.30 - 12.00
Obiad, poprzedzony czynności higieniczne przygotowującymi.
12.00 - 14.00;
Relaksacja poobiednia, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zabawy w ogrodzie, w sali, zajęcia dodatkowe.
14.00 - 14.30
Przygotowania do podwieczorku, czynności higieniczne.
14.30 - 15.00
Podwieczorek.
15.00 - 17.00
Zabawy dowolne w klasie wg. zainteresowań, praca indywidualna, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy integracyjne, muzyczno-ruchowe, rozchodzenie się dzieci.
dla dzieci starszych
6.00 - 8.00
Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność w kącikach zainteresowań wg potrzeb dzieci, zabawy konstrukcyjne, praca indywidualna, ćwiczenia manualne.
8.00 - 8.30
Ćwiczenia poranne, zabawy dydaktyczne, zabawy integracyjne.
8.30 - 9.00
Czynności higieniczne przygotowujące do śniadania, śniadanie.
9.00 - 9.20
Swobodne zabawy dzieci, samodzielne i zespołowe w kącikach zainteresowań, kształtujące umiejętności współdziałania.
9.20 - 9.30
Zabawy relaksacyjne lub wyciszające, z wykorzystaniem muzyki aktywizującej wyobraźnię bądź sprzyjające wyciszeniu.
9.30 - 10.20
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zespołowe, z całą grupą) realizujące wszystkie obszary z podstawy programowej wycieczki, spacery, realizacja innych zadań edukacyjnych.
10.20 - 10.40
Czynności fizjologiczne, przygotowanie do wyjścia do ogrodu, przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zachowania, ubieranie się w szatni przedszkolnej adekwatnie do pogody.
10.40 - 11.30
Zabawy w ogrodzie inspirowane przez nauczycieli lub dzieci z wykorzystaniem urządzeń i sprzętu ogrodowego, obserwacje przyrodnicze, doświadczenia, zabawy sportowe.
11.30 - 12.00
Czynności higieniczne przygotowujące do obiadu, obiad.
12.00 - 12.30
Relaksacja poobiednia, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zabawy w ogrodzie, w sali, zajęcia dodatkowe, słuchanie muzyki poważnej, relaksacyjnej.
12.30 - 14.30
Zabawy dowolne oraz inspirowane przez nauczyciela w ogrodzie lub sali gimnastycznej (w razie niepogody). Planowane sytuacje edukacyjne w tym praca indywidualna.
Po 13.00
Zajęcia dodatkowe (gimnastyka korekcyjna, logopedia, zajęcia muzyczno-ruchowe i sportowe), zabawy dowolne, prace porządkowe, zabawy manipulacyjne, gry itp.
14.30 - 15.00
Czynności higieniczne przygotowujące do podwieczorku, podwieczorek.
15.00 - 17.00
Zabawy dowolne w klasie wg. zainteresowań, praca indywidualna, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy integracyjne, muzyczno-ruchowe, rozchodzenie się dzieci.