"Droga" - zajęcia Metodą Dobrego Startu - wzór "dwie równoległe linie/kreski poziome"
Dziś w Puchatkach odbyły się kolejne zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz. Przedszkolaki w części wstępnej zajęć powitały się w zabawie integracyjnej „Jestem małym przedszkolakiem”, rozwijały swoją motorykę dużą podczas zabaw ruchowych „Skok przez drogę”, „Po drodze” oraz utrwalały orientację w schemacie ciała i przestrzeni (prawa/y, lewa/y) w zabawie „Idziemy drogą – po prawo, po lewo”. Następnie czterolatki w ćwiczeniu komunikacyjnym rozmawiały na temat rysunku przedstawionego na tablicy oraz wysłuchanej piosenki pt. „Droga”, której uczyły się również na pamięć. Podczas ćwiczeń ruchowych dzieci w parach maszerowały w rytmie poznanej piosenki w zabawie „Idziemy parami” oraz wystukiwały zasłyszane rytmy w zabawie ruchowo-słuchowej „W rytmie”. Podczas ćwiczenia ruchowo-słuchowego Puchatki wygrywały rytm piosenki „Droga” na różne sposoby – klaszcząc, tupiąc, uderzając rytmicznie dłońmi o uda. Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych dzieci pracowały ze wzorem (dwie linie/kreski ustawione w poziomie równolegle rysowane od lewej do prawej) – wyklejały kulkami kolorowej bibuły wzór na kartach, za pomocą dotyku doświadczały właściwości kresek/linii naklejonych na kartonie (także przy zamkniętych oczach), śpiewały i rytmizowały piosenkę, "rysując" palcami wskazującymi poziome kreski na kartkach a następnie, już bez wzoru, samodzielnie na tackach z kaszą manną. Podczas graficznego odtwarzania wzoru każdy Puchatek na ilustracji rytmicznie rysował kredą dwie poziome kreski na obrazku. Chętne Puchatki mogły pokolorować obrazek i dorysować do niego inne elementy z treści piosenki.