Fruit - 01.04
Policzmy owoce. Jeśli masz możliwość, przygotuj kilka owoców albo użyj kartoników z obrazkami przygotowanymi do poprzednich zajęć. Poproś dziecko, by głośno policzyło, ile ich jest. Pogrupujcie owoce w zbiory (np. trzy jabłka, dwa banany). Kiedy mówimy o dwóch lub więcej owocach dodajemy do rzeczownika literkę -s na końcu. Poćwiczcie razem: two bananas /tu bananaz/, three apples /fri epylz/.
Obejrzyjcie krótki film z serii przygód Steve'a i Maggie na temat owoców: https://www.youtube.com/watch?v=q780dw-1QE8
Pytajcie się nawzajem:
Do you like apples? /du ju lajk epylz?/ - Lubisz jabłka?
Yes, I do! /jes, aj du/ - Tak, lubię!
No, I don't! /noł, aj dont/ - Nie, nie lubię!
Starszaki mogą poćwiczyć pytanie: What's your favourite fruit? /łots jor fejwryt frut?/ - Jaki jest Twój ulubiony owoc?
Na koniec zapraszam do układania owocowych puzzli:
https://elt.oup.com/student/playtime/games/levela_unit5_menu/levela_u5_puzzle?cc=pl&selLanguage=pl