Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Jeż" - zajęcia Metodą Dobrego Startu - wzór "kreski ukośne w rozsypce"

Dziś w Puchatkach odbyły się kolejne zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz. Przedszkolaki w części wstępnej zajęć powitały się zabawą „Powitajmy się, ręce podajmy” oraz utrwalały orientację w przestrzeni („w tył”, „w przód”) w zabawie do piosenki „Jeżyk chodzi tu i tam”. Następnie czterolatki wysłuchały piosenki pt. „Jeżyk”. Podczas ćwiczenia komunikacyjnego wypowiadały się na temat treści piosenki oraz ilustracji na tablicy przedstawiającej śpiącego jeżyka, dzieliły się wiadomościami na temat tego zwierzątka, wyszukiwały rymujących się słów w piosence, wymieniały kłujące przedmioty, zastanawiały się „Dlaczego jeż z piosenki mógł spać?”. Podczas ćwiczenia ruchowego dzieci brały udział w zabawie „Jeżyk z jabłkiem”. Podczas ćwiczenia ruchowo-słuchowego Puchatki uczestniczyły w zabawie integracyjnej „Jeżyk w ogródku”, wygrywając o różne części ciała rytm piosenki. Rytm poznanego utworu muzycznego wygrywały również na woreczkach (obiema rękoma, rękoma na zmianę, piąstkami, otwartymi dłońmi, wnętrzem dłoni, bokiem dłoni). Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych dzieci pracowały ze wzorem (kreski ukośne w ułożeniu rozsypki) – układały na dywanie wzór z patyczków, wyklejały makaronem wzór na kartach, za pomocą dotyku doświadczały właściwości kresek z makaronu naklejonych na papierze (także przy zamkniętych oczach), śpiewały i rytmizowały piosenkę, "rysując" palcami wskazującymi ukośne kreski na kartkach a następnie, już bez wzoru, samodzielnie na tackach z kaszą manną. Podczas graficznego odtwarzania wzoru każdy czterolatek na ilustracji rytmicznie rysował  kredką świecową kreski ukośne – kolce jeżyka z poznanej piosenki. Chętne Puchatki mogły pokolorować swoje jeże i je wyciąć.