"Kolorowe światła" - zajęcia Metodą Dobrego Startu - wzór "dwie kropki w ustawieniu pionowym"
Dziś w Puchatkach odbyły się kolejne zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz. Na początku podczas części wprowadzającej Puchatki brały udział w zabawie muzyczno-ruchowej "Woogie Boogie" mającej na celu naukę prawej i lewej strony ciała - przedszkolakom pomogła w tym zadaniu kropka zaznaczona na lewej dłoni. Następnie czterolatki wysłuchały piosenki pt. "Kolorowe światła", wypowiadały się na temat jej treści i wyklaskiwały jej rytm dłońmi i dłońmi o uda. Podczas ćwiczenia komunikacyjnego rozmawiały na temat znaczenia świateł na sygnalizacji świetlnej, które pojawiły się w piosence. Podczas ćwiczenia ruchowego dzieci maszerowały po sali w rytmie piosenki, rytmicznie uderzając piłeczkami o siebie i układając je na dywanie oraz na krześle w odpowiednim układzie (czerwone na górze, zielone na dole), utrwalając znaczenie przyimków "nad" i "pod". Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowego Puchatki wygrywały rytm poznanej piosenki, uderzając w dwa woreczki gimnastyczne ułożone pionowo na różne sposoby dłońmi (jedną dłonią otwartą/piąstką, dwiema jednocześnie, dwiema naprzemiennie). Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych dzieci pracowały ze wzorem - wykleiły dwie kropki ułożone pionowo na kartce kółkami origami, określały miejsce kropek na kartce względem siebie (nad, pod), za pomocą dotyku doświadczały właściwości kropek z origami (także przy zamkniętych oczach), śpiewały i rytmizowały piosenkę, stukając palcami w kropki na kartce a następnie, już bez wzoru, samodzielnie na tackach z kaszą manną. Podczas graficznego odtwarzania wzoru każdy czterolatek na sylwecie sygnalizatora również rytmicznie stemplował kropki zielone i czerwone, śpiewając piosenkę "Kolorowe światła".