Kropki biedronki.
Drodzy Rodzice,
witamy serdecznie i przesyłamy kolejne materiały, nasze propozycje, z których możecie skorzystać.
W tym tygodniu temat brzmi: „Wiosna w koło”
Temat dnia: „Kropki biedronki”
1. Przeczytajcie dziecku wiersz:
Drodzy rodzice. Przeczytajcie dziecku wiersz, a następnie dzieci niech odpowiedzą na pytania:
Ile kropek miała biedronka? Gdzie podziały się kropki biedronki?
"Jak biedronka zgubiła kropki" – Wanda Chotomska
W poniedziałek bardzo rano
Pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką wiatr we wtorek
Grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom
Do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek
W świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano
Wpadła w studnię cembrowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę
I nie oddał jej z powrotem.
A siódma przy niedzieli
Spadła w mieście z karuzeli.
2. Dzisiaj w ramach zajęć ruchowych proponujemy krótki zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej (dziecko naśladuje ruchy Rodzica, który czyta opowieść)
Pani Wiosna
- Pani Wiosna wychodzi z domu- dzieci trzymają ręce na biodra i maszerują za Rodzicem.
- Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty- wykonują przysiady dotykając dłońmi dywanu.
-Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć- wszyscy przechodzą do leżenia na plecach.
- Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze - wciąż leżąc wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
- Jak przyjemnie, szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę co słychać w sadzie- nogi wyciągnięte lekko na boki. Przeciągają się unosząc ręce w górę, na boki.
- Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę- wykonują podskoki wyciągając ręce w górę.
- Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni- kilka podskoków obunóż.
- Posłucham jeszcze śpiewu ptaków - lekki rozkrok. Nie odrywając nóg od podłoża wykonują skręty tułowia nadstawiając raz jedno raz drugie ucho.
- Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami- pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew (szu…szu…) z różnym natężeniem.
3.Możecie też wykonać grafomotoryczną biedronkę(załącznik na indeksiku)
Propozycja na popołudnie: Zabawy z kodowaniem – Biedronka (załącznik na indeksiku)
Proponujemy też wykonać pracę plastyczną z kół „Biedronki” opis zabawy w linku poniżej
https://dzieciakiwdomu.pl/2016/05/biedronki-wiosenna-praca-plastyczna.html
Dla chętnych:Kolejna porcja ruchu z programu „Zdrowo i sportowo” (załącznik na indeksiku )
Zachęcamy raz jeszcze do wykonania w zaciszu domowym pracy plastycznej, dowolną techniką na konkurs „Łódź w oczach dziecka”. Wszystkie dostarczone prace wyeksponujemy na wystawie w szatni przedszkolnej po powrocie do przedszkola.
Życzymy udanej zabawy Gabriela Lipińska i Monika Derek - Kubiak