Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "A" z wykorzystaniem piosenki "Agnieszka"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „A”. W części wprowadzającej dzieci powitały się powitanką „Wesołe powitanie” oraz uczestniczyły w zabawie „Rząd i szereg”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Agnieszka”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały na woreczkach. Odbyło się także ćwiczenie komunikacji, podczas którego dzieci odszukiwały słów rozpoczynających się głoską „a”, podawały zdrobnienia do imion, wypowiadały się na temat marzeń. Słuch fonematycznych pięciolatki doskonaliły w czasie ćwiczenia ruchowo-słuchowego „Stań na A, jeśli…”. Podczas kolejnej zabawy ruchowej dzieci oswajały się również z wyglądem litery A, chodząc po niej jak po górze. Przedszkolaki wyklejały wzór graficzny litery „A” czerwoną wydzieranką, doświadczały go dotykiem, opowiadały o nim. Układały literę „A” z kredek. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „A” oraz do piosenki „Agnieszka” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach i na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartce kredką pastelową, śpiewając poznaną piosenkę.