Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "B" z wykorzystaniem piosenki "Bronisław"
W ostatnim czasie podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „B”. W części wprowadzającej dzieci przywitały się podczas zabaw: „Zmień miejsce z balonem”, „Witamy – gramy balonami” oraz uczestniczyły w zabawie ruchowej „Z balonem”, podczas której doskonaliły swoją orientację w schemacie ciała i przestrzeni. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Bronisław”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób przy pomocy balonów i butów. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słowa, które zaczynają się głoską „b” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, szukały zdrobnień do imienia „Bronisław”, wypowiadały się na temat pracy bohatera z piosenki, który był pszczelarzem, układały historyjkę obrazkową o powstawaniu naturalnego miodu. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, naśladując pszczółki; podawały sobie balon w rytmie piosenki i tańczyły w parach z balonami trzymanymi różnymi częściami ciała. Przedszkolaki poznały literę „B”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „B” oraz do piosenki „Bronisław” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach kredkami świecowymi, śpiewając poznaną piosenkę.