Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "C" z wykorzystaniem piosenki "Celina"
W ostatnich dniach podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „C”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie powitalnej z piosenką „Całuski”, zabawie paluszkowej z rymowanką „Cmok-cmok paluszków”, zabawie słuchowej „Dźwięki cymbałków” oraz doskonaliły orientację w schemacie ciała i przestrzeni podczas zabawy „Cebulki”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Celina”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób z wykorzystaniem woreczków oraz wygrywały na talerzykach do ćwiczeń. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci rozmawiały na temat języków obcych i Szwecji, z której pochodziła bohaterka piosenki – odszukiwały ten kraj na globusie, poznały jego flagę, dowiedziały się, że kraj ten położony jest nad Morzem Bałtyckim tak jak nasza Polska. Następnie przedszkolaki odszukiwały różne słowa, które zaczynają się głoską „c”, poruszały się w rytmie melodii piosenki, w przerwie witając się z wybranymi rówieśnikami obcojęzycznym zwrotem (w języku hiszpańskim lub angielskim). Puchatki poznały literę „C”, układały jej kształt z szarf gimnastycznych, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „C” oraz do piosenki „Celina” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki kreśliły literę już na kartkach dowolnymi kredkami, śpiewając poznaną piosenkę.