Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "D" z wykorzystaniem piosenki "Dariusz"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „D”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie integracyjnej „W kole”, zabawie twórczej „Ja dinozaur witam was”, poruszały się do piosenki „Dinozaury”, doskonaliły orientację w schemacie ciała podczas zabawy „Wymieniamy się dominem” oraz orientację na kartce w zabawie "Diamenciki". W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Dariusz”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób z wykorzystaniem drewienek – klawesów oraz woreczków. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci rozmawiały na temat ulubionych dań oraz wyszukiwały potrawy na wskazaną przez nauczycielkę głoskę. Następnie odszukiwały różne słowa, które zaczynają się głoską „d”, poruszały się w rytmie melodii piosenki, spacerując po ułożonej z liny na dywanie wielkiej literze „D”. Odbyła się również zabawa ruchowa z elementem rzutu „Traf do brzucha D” oraz zabawa doskonaląca słuch fonematyczny „Daszek z chustki”. Przedszkolaki poznały literę „D”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „D” oraz do piosenki „Dariusz” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki kreśliły literę już na kartkach długopisami, śpiewając poznaną piosenkę.