Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "E" z wykorzystaniem piosenki "Ewelina"
W tym tygodniu podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „E”. W części wprowadzającej dzieci rozgrzewały swoje paluszki podczas piosenki „Ja dziesięć palców mam” oraz ćwiczyły współpracę i utrwalały kierunki – w prawą stronę, do lewej dłoni, dołem, górą, itp. w zabawie „Podajemy sobie piłkę”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Ewelina”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały na różne sposoby o uda i o woreczki. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słów, które zaczynają się głoską „e”, podawały zdrobnienia swoich imion, mówiły kim chciałyby zostać w przyszłości i układały zagadki słowne dla rówieśników. W dalszej części zajęć ćwiczyły buzie i języki w zabawie „Zrób tak jak ja” oraz prawidłowy oddech i wymowę podczas zabawy oddechowo-fonacyjnej „Z misiem na brzuchu”. Podczas ćwiczeń ruchowych i ruchowo-słuchowych tańczyły w parach do piosenki „Ewelina” oraz spacerowały po sali, śpiewając ją i pokazując innym ruch do odwzorowania. Przedszkolaki poznały literę „E”, wyklejały wzór graficzny litery „E” czerwoną wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Układały literę „E” z liny i szarf na dywanie, a następnie po niej spacerowały i skakały. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „E” oraz do piosenki „Ewelina” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach i na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę na kartkach kredkami świecowymi, śpiewając poznaną piosenkę.