Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "G" z wykorzystaniem piosenki "Grzegorz"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „G”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie integracyjnej z piosenką „To taka gra” oraz w zabawach ruchowych doskonalących koordynację, szybkość reakcji na zmieniający się rytm i utrwalających części ciała „A ram zam zam”, „Głowa, ramiona…”, „Z guzikiem”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Grzegorz”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób dłońmi na woreczkach i guzikach, dłońmi i stopami na gazetach oraz poruszając gumą krawiecką. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słowa, które zaczynają się głoską „g” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, szukały zdrobnień do imienia „Grzegorz”, wypowiadały się na temat zwierząt i podawały imiona swoich domowych pupili. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, układały w parach litery „G” z wykorzystaniem małych i dużych guzików, gumek, gazet. Przedszkolaki poznały literę „G”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „G” oraz do piosenki „Grzegorz” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach kredkami, śpiewając poznaną piosenkę.