Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "H" z wykorzystaniem piosenki "Halina"
W ostatnim czasie podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „H”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawach integracyjnych z piosenkami: „Mam chusteczkę haftowaną” oraz „Hej, chusteczko”. Następnie w zabawie ruchowej „Z kubkiem herbaty” doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową i równowagę, a w zabawie ruchowej „W herbaciarni” orientację w przestrzeni. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Halina”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób dłońmi na woreczkach oraz wykorzystując chusty. Dzieci ćwiczyły również swój oddech podczas zabaw: „Gorąca herbata”, „Falująca chusta”. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słowa, które zaczynają się głoską „h” oraz koleżanki i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, wypowiadały się na temat zajęć związanych z muzyką, rytmiką, szukały zdrobnień do imienia „Halina”, porównywały długość słów, zamieniały w słowie „Halina” pierwszą sylabę, tworząc nowe słowa. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, w parach kołysały na hamakach zrobionych z chust pluszaki w rytmie piosenki. Przedszkolaki poznały literę „H”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „H” oraz do piosenki „Halina” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki pisały literę już na kartkach różnymi narzędziami pisarskimi, śpiewając poznaną piosenkę.