Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "I" z wykorzystaniem piosenki "Iza"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „I”. W części wprowadzającej dzieci powitały się rymowanką z pokazywaniem „Hop, hop, hop”, uczestniczyły w zabawie doskonalącej orientację w przestrzeni „Na zewnątrz i wewnątrz koła” oraz ćwiczyły koordynację wzrokowo-ruchową w zabawie „Przemieszczamy koło”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Iza”, której uczyły się na pamięć i której rytm obrazowały „malując” dłonią w powietrzu oraz na pędzlach z papieru. Odbyło się także ćwiczenie komunikacji, podczas którego dzieci odszukiwały słowa, rozpoczynające się głoską „i” oraz rozmawiały i oceniały reprodukcje obrazów – pejzaży, uzasadniając swoje wybory. W czasie ćwiczeń ruchowo-słuchowych „Maluję obraz” i „Malujemy”, utrwalały piosenkę i rytmiczny ruch z góry na dół. Przedszkolaki wyklejały wzór graficzny litery „I” czerwoną wydzieranką, doświadczały go dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „I” oraz do piosenki „Iza” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach i na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki malowały literę już na kartce pędzlem i czerwoną farbą, śpiewając poznaną piosenkę.