Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "K" z wykorzystaniem piosenki "Krystyna"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „K”. W części wprowadzającej dzieci przywitały się piosenką "Przywitajmy się wesoło" oraz uczestniczyły w zabawie doskonalącej orientację w schemacie ciała i w przestrzeni „Z autkiem”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Krystyna”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób na drewnianych klockach. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słów, które zaczynają się głoską „k” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, szukały zdrobnień do imienia „Krystyna”, wypowiadały się na temat zawodów jakie chciałyby wykonywać w przyszłości, układając kryształki na właściwych ilustracjach, a także dzieliły na sylaby nazwy zawodów przedstawionych na obrazkach. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki we wskazanych kierunkach, naśladując kierowców. Przedszkolaki poznały literę „K”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „K” oraz do piosenki „Krystyna” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach, na drewnianych klockach ułożonych w kształt litery „K” oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach kredkami ołówkowymi, śpiewając poznaną piosenkę.