Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "L" z wykorzystaniem piosenki "Lena"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „L”. W części wprowadzającej dzieci przywitały się podczas zabawy „Cześć, podaj rękę” oraz uczestniczyły w zabawach „Na linie” i „Podaj piłkę”, podczas których doskonaliły swoją orientację w schemacie ciała, przestrzeni, a także współpracę. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Lena”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób przy pomocy kasztanów. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słów, które zaczynają się głoską „l” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, szukały zdrobnień do imienia „Lena”, wypowiadały się na temat swoich ulubionych cioć oraz zajęć, które z nimi lubią robić. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, układały z szarf literę „L”. Przedszkolaki poznały literę „L”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „L” oraz do piosenki „Lena” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach niebieskimi kredkami ołówkowymi, śpiewając poznaną piosenkę.