Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "Ł" z wykorzystaniem piosenki "Łukasz"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „Ł”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie integracyjnej „Witamy się łokciami”, zabawie słuchowej „Rytmy wygrywane na łopatkach” oraz doskonaliły orientację w przestrzeni i koordynację podczas zabawy „Na ławeczce”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Łukasz”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób z wykorzystaniem łyżek oraz woreczków. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci rozmawiały na temat rytmu dnia, dowiadując się, kogo nazywamy „rannym ptaszkiem” i „skowronkiem”, a kogo „nocną sową”. Następnie odszukiwały różne słowa, które zaczynają się głoską „ł”, poruszały się w rytmie melodii piosenki, omijając ławki i wygrywając na nich sylaby słów z piosenki. Przedszkolaki poznały literę „Ł”, układały ją z łopatek, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „Ł” oraz do piosenki „Łukasz” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki kreśliły literę już na kartkach różnymi kredkami, śpiewając poznaną piosenkę.