Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "M" z wykorzystaniem piosenki "Małgorzata"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „M”. W części wprowadzającej dzieci witały się różnymi częściami ciała w zabawie ruchowej oraz uczestniczyły w zabawie „Powitanie paluszków”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Małgorzata”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały piąstkami i paluszkami na gazetach. Rwały także paski gazety w rytmie piosenki, doskonaląc małą motorykę, percepcję słuchową oraz koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słów, które zaczynają się głoską „m” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, wypowiadały się na temat swojej rodziny, odczytywały wyrazy: „MAMA”, „MAM”, „MA”, które następnie układały, wspólnie łącząc się w czwórki, trójki lub dwójki w zabawie ruchowej „Ustawiamy się w wyrazy”. Puchatki tańczyły również w rytmie melodii piosenki, tworząc dwa koła – zewnętrzne i wewnętrzne. Przedszkolaki poznały literę „M”, wyklejały wzór graficzny litery „M” niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Układały literę „M” z pasków gazety. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „M” oraz do piosenki „Małgorzata” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach i na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach mazakami, śpiewając poznaną piosenkę.