Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "N" z wykorzystaniem piosenki "Natalia"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „N”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie integracyjnej z piosenką „To taka gra” oraz w zabawach ruchowych doskonalących koordynację, współpracę i utrwalających części ciała „Tańczymy labado” i „Głowa, ramiona…”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Natalia”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały dłońmi na swoich nogach, na woreczkach i na książkach. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci poszukiwały słów, które zaczynają się głoską „n” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, wypowiadały się na temat chętnie czytanych książek i umiejętności czytania, szukając plusów bycia oczytanym. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, bawiąc w różne zabawy i utrwalając słowa wiodącego utworu muzycznego. Przedszkolaki poznały głoskę/literę „N” – jej wygląd, kierunek pisania, poprawną wymowę, wyklejały wzór litery niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Do piosenki „Natalia” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach kredkami świecowymi, śpiewając poznaną piosenkę.