Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "O" z wykorzystaniem piosenki "Ola"
W tym tygodniu podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „O”. W części wprowadzającej dzieci powitały się powitanką „Witaj Kasiu” oraz uczestniczyły w zabawie integracyjnej ćwiczącej rozeznanie w schemacie ciała i przestrzeni „Witaj sąsiedzie – jak ci się wiedzie?”. W części właściwej zajęć Puchatki rozmawiały na temat piosenki pt. „Ola”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały na woreczkach. Odbyło się także ćwiczenie komunikacji, podczas którego dzieci wysłuchiwały pierwszych głosek swoich imion, odszukiwały kolegów i koleżanki, których imiona zaczynają się głoską „O”, a w dalszej części segregowały obrazki, których nazwy rozpoczynały się poznaną głoską i te, których nazwy rozpoczynały się innymi głoskami. Słuch fonematycznych pięciolatki doskonaliły również w czasie ćwiczenia ruchowo-słuchowego „Głoska O”. Podczas kolejnej zabawy ruchowo-słuchowej dzieci utrwalały rytmem, słowa i melodię piosenki, podając w kole gumę. W części głównej dzieci poznały również wzór graficzny, który stanowiła litera „o” – wykleiły go czerwoną wydzieranką, doświadczały go dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „o” oraz do piosenki „Ola” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach, na dywanie i na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartce kredką pastelową, śpiewając poznaną piosenkę. Na zakończenie zajęć dzieci zrelaksowały się w zabawie z piosenką „Moje ręce”.