Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "P" z wykorzystaniem piosenki "Pola"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „P”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawach integracyjnych: „Podaj proszę swoje imię”, „Pompony bliźniaki” oraz w zabawach ruchowych doskonalących koordynację wzrokowo-ruchową i utrwalających orientację w schemacie ciała drugiej osoby: „Piłka do obręczy”, „Razem z piłką”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Pola”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób piłeczkami, paluszkami i piętami. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci rozmawiały na temat podróży i powodów, dla których warto podróżować. Następnie odszukiwały słowa, które zaczynają się głoską „p”, poruszały się w rytmie melodii piosenki i ćwiczyły swój oddech z piórkiem, wypowiadając poznaną głoskę. Przedszkolaki poznały literę „P”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „P” oraz do piosenki „Pola” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki kreśliły literę już na kartkach pastelami, śpiewając poznaną piosenkę.