Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "S" z wykorzystaniem piosenki "Sławek"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „S”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie integracyjnej z piosenką „Idzie wąż”, w zabawie doskonalącej umiejętność współpracy i koordynację wzrokowo-ruchową „Serce na dłoni”, a także w zabawie ruchowej doskonalącej orientację w przestrzeni „Nad i pod skakanką”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Sławek”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały dłońmi, piąstkami i paluszkami na woreczkach. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słowa, które zaczynają się głoską „s” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, wypowiadały się na temat sławy i ludzi sławnych, szukając plusów i minusów bycia rozpoznawalnym. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, bawiąc w różne zabawy i utrwalając słowa wiodącego utworu muzycznego. Przedszkolaki poznały głoskę/literę „S” – jej wygląd, kierunek pisania, poprawną wymowę, wyklejały wzór litery niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim, chodziły po literze ułożonej z niebieskiej liny na dywanie. Do piosenki „Sławek” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach kredkami i mazakami, śpiewając poznaną piosenkę.