Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "T" z wykorzystaniem piosenki "Tomasz"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „T”. W części wprowadzającej dzieci przywitały się piosenką "¡Hola! ¿Qué tal?" oraz uczestniczyły w zabawie „Piłka obok, piłka przed”, a także w zabawie uczącej współpracy „Na rowerku”. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Tomasz”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób niebieskimi piłeczkami. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci odszukiwały słów, które zaczynają się głoską „t” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, szukały zdrobnień do imienia „Tomasz”, wypowiadały się na temat tatusiów oraz zajęć sportowych, które można wykonywać z rodzicami. Puchatki poruszały się również w rytmie melodii piosenki, naśladowały czynności związane z dyscyplinami sportowymi. Przedszkolaki poznały literę „T”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „T” oraz do piosenki „Tomasz” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach, na plecach swoich kolegów i koleżanek oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki rysowały literę już na kartkach kredkami świecowymi, śpiewając poznaną piosenkę.