Metoda Dobrego Startu - wprowadzenie litery "W" z wykorzystaniem piosenki "Weronika"
Dzisiaj podczas zajęć edukacyjnych, wykorzystujących Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz, Puchatki poznały literę „W”. W części wprowadzającej dzieci uczestniczyły w zabawie integracyjnej z piosenką „Kubek wody” oraz w zabawach ruchowych doskonalących koordynację wzrokowo-ruchową i utrwalających części ciała: „Woda wszystko zmyje”, „Z kubkiem wody”. Na zakończenie dzieci napiły się wody. W części właściwej zajęć Puchatki słuchały i rozmawiały na temat piosenki pt. „Weronika”, której uczyły się na pamięć i której rytm wystukiwały w różny sposób dłońmi na woreczkach. Podczas ćwiczenia komunikacji dzieci rozmawiały na temat swoich babć i dziadków i o tym, co należy robić, aby żyć długo i w jak najlepszym zdrowiu. Następnie odszukiwały słowa, które zaczynają się głoską „w” oraz koleżanek i kolegów z grupy, których imiona rozpoczynają się na tę właśnie głoskę, uczestniczyły w zabawie ruchowej doskonalącej słuch fonematyczny „Jeśli słyszysz „w”…”. Puchatki poruszały niebieskimi wstążkami w rytmie melodii piosenki i układały z nich litery „W”. Przedszkolaki poznały literę „W”, wyklejały jej wzór niebieską wydzieranką, doświadczały wzoru dotykiem, opowiadały o nim. Wspólnie z nauczycielką omówiły zasady kreślenia litery „W” oraz do piosenki „Weronika” „rysowały” literę rytmicznie palcem na wyklejonych wcześniej wzorach oraz na tackach z kaszą manną. Podczas ćwiczenia graficznego Puchatki malowały literę już na kartkach pędzlem umoczonym w niebieskiej wodzie, śpiewając poznaną piosenkę.