Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ogólny zarys treści programowych - 25-27.03.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 23.03.2020 do 27.03.2020: „Ach, ta pogoda!”:

 

25.03.2020 – Temat: „Obserwujemy pogodę”

26.03.2020 – Temat: „Ciekawe zjawiska pogodowe – opady atmosferyczne”

27.03.2020 – Temat: „Ciekawe zjawiska pogodowe – wiatr”

 

  • Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się oraz poszerzanie słownictwa dziecka poprzez:

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;
- poznanie zjawisk pogodowych;
- zabawy ortofoniczne, oddechowe;
- słuchanie ciekawostek na temat zjawisk pogodowych i rozmowy na ich temat.

  • Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków z przedstawionej sytuacji poprzez:

- eksperymentowanie;
- rozwiązywanie zagadek;
- zapisywanie zjawisk pogodowych poprzez proste symbole obrazkowe.

  • Treści edukacji przyrodniczej:

Rozwijanie umiejętności obserwacji i poszerzanie wiedzy na temat zjawisk pogodowych poprzez:

- omówienie pogody w czterech porach roku;
- wspólne oglądanie prognozy pogody w TV i jej omówienie;
- słuchanie ciekawostek na temat zjawisk pogodowych;
- założenie kalendarza pogody - codzienne obserwacje pogodowe.

  • Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:

- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;
- słuchanie piosenki tematycznej.

  • Treści edukacji plastycznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej oraz doskonalenie umiejętności manualnych poprzez:

- wykonanie twórczej pracy plastycznej - „Plama wiatrem kołysana”.


  • Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:

- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych „Wiosenna pogoda”;
- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. orientacyjno-prządkowym, skocznym itp.
- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

  • Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie umiejętności współdziałania, pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.
- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;
- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Pozdrawiam, Marlena Szeląg