Ogólny zarys treści programowych - 25-27.03.2020
Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.
Tematyka tygodnia od 23.03.2020 do 27.03.2020: „Ach, ta pogoda!”:
25.03.2020 – Temat: „Obserwujemy pogodę”
26.03.2020 – Temat: „Ciekawe zjawiska pogodowe – opady atmosferyczne”
27.03.2020 – Temat: „Ciekawe zjawiska pogodowe – wiatr”
- Treści edukacji językowej:
Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się oraz poszerzanie słownictwa dziecka poprzez:
- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;
- poznanie zjawisk pogodowych;
- zabawy ortofoniczne, oddechowe;
- słuchanie ciekawostek na temat zjawisk pogodowych i rozmowy na ich temat.
- Treści edukacji matematycznej:
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków z przedstawionej sytuacji poprzez:
- eksperymentowanie;
- rozwiązywanie zagadek;
- zapisywanie zjawisk pogodowych poprzez proste symbole obrazkowe.
- Treści edukacji przyrodniczej:
Rozwijanie umiejętności obserwacji i poszerzanie wiedzy na temat zjawisk pogodowych poprzez:
- omówienie pogody w czterech porach roku;
- wspólne oglądanie prognozy pogody w TV i jej omówienie;
- słuchanie ciekawostek na temat zjawisk pogodowych;
- założenie kalendarza pogody - codzienne obserwacje pogodowe.
- Treści edukacji muzycznej:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;
- słuchanie piosenki tematycznej.
- Treści edukacji plastycznej:
Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej oraz doskonalenie umiejętności manualnych poprzez:
- wykonanie twórczej pracy plastycznej - „Plama wiatrem kołysana”.
Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych „Wiosenna pogoda”;
- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. orientacyjno-prządkowym, skocznym itp.
- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.
- Treści edukacji emocjonalno-społecznej:
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie umiejętności współdziałania, pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:
- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.
- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;
- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;
- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;
- kulturalne spożywanie posiłków;
- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.
Pozdrawiam, Marlena Szeląg