"Pajacyk" - zajęcia Metodą Dobrego Startu - wzór "dwie równoległe linie pionowe"
Dziś w Puchatkach odbyły się kolejne zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz. Przedszkolaki w części wstępnej zajęć powitały się w zabawie integracyjnej „Nasza grupa” oraz utrwalały orientację w schemacie ciała („prawa/y”, „lewa/y”) w zabawie integracyjnej „Witamy się razem, witamy się w parze”. Następnie czterolatki w ćwiczeniu komunikacyjnym rozmawiały na temat rysunku przedstawionego na tablicy oraz wysłuchanej wcześniej piosenki pt. „Pajacyk”, której uczyły się również na pamięć. Podczas ćwiczeń ruchowych dzieci brały udział w zabawach: „Pajacyki”, „Skaczemy na…”. Podczas ćwiczenia ruchowo-słuchowego Puchatki uczestniczyły w zabawie „Skoki przez linę” oraz wygrywały rytm piosenki „Pajacyk” na różne sposoby – klaszcząc, uderzając rytmicznie dłońmi o uda, o podłogę. Rytm poznanego utworu muzycznego wygrywały również na woreczkach (obiema rękoma, rękoma na zmianę, piąstkami, otwartymi dłońmi, wnętrzem dłoni) oraz na pałeczkach/patyczkach. Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych dzieci pracowały ze wzorem (dwie równoległe linie ustawione w pionie rysowane z góry na dół) – układały na dywanie wzór z plastikowych patyków/pałeczek, wyklejały gazetą wzór na kartach, za pomocą dotyku doświadczały właściwości kresek/linii z gazety naklejonych na papierze (także przy zamkniętych oczach), śpiewały i rytmizowały piosenkę, "rysując" palcami wskazującymi pionowe kreski na kartkach a następnie, już bez wzoru, samodzielnie na tackach z kaszą manną. Podczas graficznego odtwarzania wzoru każdy Puchatek na ilustracji rytmicznie rysował kredką pastelową kreski pionowe na obrazku pajacyka.