Propozycja zajęć na dzień 24.03
- Propozycja zajęć na dzień 24.03.2020
- Środa
- 1. Przygotowanie gazetki tematycznej – Wiosna. (na zielonym brystolu możecie przykleić powycinane lub wydarte z barwnych czasopism obrazki, które kojarzą się Wam z wiosną, np.: pierwsze wiosenne kwiaty, ptaki, które wróciły z zimowej emigracji, trawka wiosenna, pąki na drzewach, bazie - kotki itp.)
- 2. Zabawa zręcznościowa – Zręcznościowa fasolka. (ziarna dużej fasoli, próbujemy wziąć w garść jak najwięcej ziaren; jedno ziarenko chwytamy kciukiem i palcem wskazującym, kciukiem i palcem środkowym, kciukiem i palcem serdecznym, kciukiem i małym paluszkiem. Możemy nazywać palce, którymi wykonujemy zadanie sprawnościowe. Możemy również podnosić fasolkę tymi samymi palcami obu rąk – kciukami, wskazującymi, itd.. Podrzucamy fasolkę i staramy się ją schwytać)
- 3. Zabawa orientacyjno-porządkowa – Wiosenna pobudka.(dziecko zwinięte w kłębek naśladuje spanie. Na hasło: „budzi się niedźwiedź” – improwizują przebudzenie tego zwierzęcia; podobnie na hasło: „budzi się wiewiórka”, żaba, borsuk, kwiatek, motylek….)
- 4. Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa ruchowa z zastosowaniem rymowanki – Znak wiosny; zabawa w parach z piłką. (liczymy na inwencję dzieci i rodziców. Uwierzcie nam dzieciaczki są naprawdę twórcze). Zabiegi higieniczne.
- 5.Zabawa: „Zima, czy wiosna?” (obrazki przedstawiające symbole zimy – bałwan, śnieżynka, sanki, sopel; i wiosny – słońce, trawa, przebiśnieg, bocian)
Segregowanie obrazków na charakterystyczne dla zimy i dla wiosny, uzasadnianie swojego wyboru. Wypowiadanie się na temat tego, co wiedza o zimie i tego czego dowiedziały się o wiośnie.
6. Wiosenne prace w kąciku przyrody – wysiewanie fasoli. (fasolę możemy wysiewać do ziemi, jak również na gazę umieszczoną na słoiku z wodą – przezroczystym, ponieważ będziemy mogli obserwować wygląd i wzrost korzeni).
7.Wiosenne prace w kąciku przyrody – wysiewanie fasoli. (fasolę możemy wysiewać do ziemi, jak również na gazę umieszczoną na słoiku
z wodą – przezroczystym, ponieważ będziemy mogli obserwować wygląd i wzrost korzeni).
- 8. Wiosenny masażyk – ćwiczenie o charakterze relaksacyjnym. (dziecko przed rodzicem w siadzie skrzyżnym, potem zmiana ról)
"Zaświeciło słoneczko
- wykonywanie posuwistych, okrężnych ruchów na środku pleców
Ziemię powietrze ogrzewa
- rozwartymi dłońmi wykonywanie falistych ruchów od lewej strony do prawej
Budzą się kwiaty, inne rośliny
- opuszkami palców rysujemy kontury kwiatów
Pięknie kwitną drzewa
- całą powierzchnią lewej i prawej dłoni wędrują z góry do dołu pleców, rysując pień drzewa
Cieszą się zwierzęta:
- delikatne uderzanie piąstkami
Niedźwiadki, lisy, zające
– naciskanie całymi dłońmi naśladując kroki niedźwiedzia, delikatne uderzanie opuszkami palców wskazujących, naśladując
bieg lisa, delikatne uderzenia opuszkami wszystkich palców, naśladowanie skoków zająca."
9.Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Z kwiatka na kwiatek. (na podłodze rozłożone w niewielkich odległościach krążki, albo kartki papieru, czy obręcze, bądź co mamy do dyspozycji. Dziecko porusza się według akompaniamentu do marszu, biegu i podskoków pomiędzy rozłożonymi na podłodze elementami. Na przerwę w muzyce przeskakuje z jednego „kwiatka” na drugi i następny. (odległości muszą być takie, aby dziecko mogło przeskoczyć z jednego elementu na drugi wkładając w swój skok nieco wysiłku)
- Pozdrawiam, A. Kowalska i W. Wróblewska