Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Propozycja zajęć na dzień 27.03.2020

Propozycja zajęć na dzień 27.03

1. Zagadki dźwiękowe – Odgłosy wiosny. – słuchanie odgłosów wiosny, rozpoznawanie ich i nazywanie
(świergot ptaków, klekot bociana, kumkanie żab)


2. Wiosenne kwiaty – zabawa pobudzająco-hamująca. (przy cichych dźwiękach tamburyna dzieci pozostają w
przysiadzie – kwiaty śpią; stopniowo nasilające się dźwięki – kwiaty się budzą, powoli przechodzą do
pozycji stojącej, unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się kielichy kwiatów; dźwięki stopniowo
cichnące – kwiaty idą spać, powoli przechodzą do przysiadu.)


3. Łączka krokusów – zabawa dydaktyczna. (oglądanie różnokolorowych tulipanów w wazonie, opisywanie
ich wyglądu oraz zapachu. Pytamy dziecko, czy kwiaty zawsze wyglądały tak samo, czy wie jak rosną
kwiaty i od czego zależy ich wzrost – swobodne wypowiedzi).
Wykonanie zadania w karcie pracy, cz.2 nr 24. (dzieci, które zabrały do domu karty pracy)
Oglądanie różnych odmian krokusów (uświadamiamy dziecko, że krokusy rosną w górach i są pod
ochroną)


4. Gąsienica w wiosennych kolorach – zajęcia plastyczne.(pomoce: karton z naciętymi okienkami, obrazek
przedstawiający kolorowego motyla, album o motylach). Dziecko odpowiada na pytania: „Z odwiedzin,
których zwierząt kwiaty cieszą się najbardziej?”, „Dlaczego?”, „Czy wiesz skąd biorą się motyle i jak
motyl wyglądał wcześniej?”.


5. Zabawy na świeżym powietrzu: spacer w pobliżu domu – odszukiwanie kwiatów i owadów;
obserwowanie przez lupę. (zabiegi higieniczne po powrocie)


6. Zabawa matematyczna – Płatki krokusa. (kolorowy krążek dla dziecka; na tacy wycięte fioletowe, bądź
żółte płatki krokusa. Rodzic układa przed sobą np.3 płatki i prosi aby dziecko policzyło i tyle
samo płatków przykleiło na brzegu swojego krążka. Powtarzamy czynność – rodzic za każdym razem
układa przed sobą inną ilość płatków – czynimy tak do momentu kiedy krążek dziecka będzie cały okolony
płatkami. Dziecko może przeliczyć, ile płatków ma jego krokus – w dostępnym zakresie. (myjemy ręce po
zakończonej pracy)


7. Zabawa słowna – Mój krokus jest jak…(np.: żółty jak cytryna, fioletowy jak śliwka, liliowy jak bez, biały jak
śnieg, mleko, itp.)

Pozdrawiamy

A. Kowalska, W. Wróblewska