Propozycja zajęć na dzień 27.03.2020
Propozycja zajęć na dzień 27.03
1. Zagadki dźwiękowe – Odgłosy wiosny. – słuchanie odgłosów wiosny, rozpoznawanie ich i nazywanie
(świergot ptaków, klekot bociana, kumkanie żab)
2. Wiosenne kwiaty – zabawa pobudzająco-hamująca. (przy cichych dźwiękach tamburyna dzieci pozostają w
przysiadzie – kwiaty śpią; stopniowo nasilające się dźwięki – kwiaty się budzą, powoli przechodzą do
pozycji stojącej, unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się kielichy kwiatów; dźwięki stopniowo
cichnące – kwiaty idą spać, powoli przechodzą do przysiadu.)
3. Łączka krokusów – zabawa dydaktyczna. (oglądanie różnokolorowych tulipanów w wazonie, opisywanie
ich wyglądu oraz zapachu. Pytamy dziecko, czy kwiaty zawsze wyglądały tak samo, czy wie jak rosną
kwiaty i od czego zależy ich wzrost – swobodne wypowiedzi).
Wykonanie zadania w karcie pracy, cz.2 nr 24. (dzieci, które zabrały do domu karty pracy)
Oglądanie różnych odmian krokusów (uświadamiamy dziecko, że krokusy rosną w górach i są pod
ochroną)
4. Gąsienica w wiosennych kolorach – zajęcia plastyczne.(pomoce: karton z naciętymi okienkami, obrazek
przedstawiający kolorowego motyla, album o motylach). Dziecko odpowiada na pytania: „Z odwiedzin,
których zwierząt kwiaty cieszą się najbardziej?”, „Dlaczego?”, „Czy wiesz skąd biorą się motyle i jak
motyl wyglądał wcześniej?”.
5. Zabawy na świeżym powietrzu: spacer w pobliżu domu – odszukiwanie kwiatów i owadów;
obserwowanie przez lupę. (zabiegi higieniczne po powrocie)
6. Zabawa matematyczna – Płatki krokusa. (kolorowy krążek dla dziecka; na tacy wycięte fioletowe, bądź
żółte płatki krokusa. Rodzic układa przed sobą np.3 płatki i prosi aby dziecko policzyło i tyle
samo płatków przykleiło na brzegu swojego krążka. Powtarzamy czynność – rodzic za każdym razem
układa przed sobą inną ilość płatków – czynimy tak do momentu kiedy krążek dziecka będzie cały okolony
płatkami. Dziecko może przeliczyć, ile płatków ma jego krokus – w dostępnym zakresie. (myjemy ręce po
zakończonej pracy)
7. Zabawa słowna – Mój krokus jest jak…(np.: żółty jak cytryna, fioletowy jak śliwka, liliowy jak bez, biały jak
śnieg, mleko, itp.)
Pozdrawiamy
A. Kowalska, W. Wróblewska