Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Szukamy wiosny w parku.

26.03.2020 r.

Dzień dobry .

  1. Podlewanie hodowli fasoli i szczypiorku – omawianie zaobserwowanych zmian . Szczypiorek używamy do kanapek zachęcając do zjadania go .
    Podlewanie kwiatów doniczkowych – obserwacja ich wzrostu .
  2. Zabawa orientacyjno-porządkowa ,, Wiosenne słońce ‘’ – dziecko porusza się rytmicznie przy piosence np. ,, Maszeruje wiosna ‘’( dostępna na kanale YT lub innej) , gdy muzyka cichnie dziecko zatrzymuje się , stojąc wyciąga ręce w górę naśladując świecące słońce .
  3. Wiosna idzie przez park – praca z obrazkiem inspirowana wierszem B. Formy pt. ,, Nadeszła wiosna ‘’. - dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny . Utrwalanie nazw roślin występujących wiosną w parku , stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy .
    Przebieg :
    - Słuchanie wiersza B. Formy pt. ,, Nadeszła wiosna ‘’.
    Spojrzał w okno mały Paweł , a w ogrodzie wiosna ,
    świeżą trawkę , przebiśniegi w koszu nam przyniosła .
    Obudziła pąki kwiatów w parku i w ogrodzie .
    Zapomnijcie moi mili o śniegu i chłodzie .
    Pożyczyła od słoneczka garść ciepłych promieni ,
    gdy ogrzeje nimi ziemię ,świat się zazieleni .
    Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza : - Jaką porę roku dostrzegł za oknem Paweł ?
    - Jakie zmiany w przyrodzie przyniosła wiosna ?

Wczoraj podałam Państwu link do uzyskania wersji elektronicznej Kart pracy część 4 dla 5 i 6 latków .
Oglądanie obrazka – Karty pracy część 4 dla 5 latków str. 34-35 , Karty pracy część 4 dla 6 latków str. 42-43 . Opowiadanie treści tego obrazka , wymienianie oznak wiosny : lecące bociany , szpak na drzewie , kwitnąca wierzba , kwitnąca leszczyna , krokusy , kępki trawy , podbiał , sasanki , zawilce , kra na rzece . 6 latki przy każdej wymienionej oznace wiosny piszą cyfry od 1 do 10 .

  1. Rysowanie szlaczka po śladzie a potem samodzielnie wg wzoru – 5 latki , Karty pracy cz. 4 str. 35-36 , 6 latki , Karty pracy cz. 4 str. 43-44 .
  2. Improwizacja ruchowa ,, Wiosenny taniec’’ przy utworze A. Vivaldiego pt. ,, Cztery pory roku . Wiosna’’ .
  3. Krokus – wydzieranka. Omówienie wyglądu krokusów. Podarcie kolorowego papieru na małe kawałki - kolor zależy od tego, czy będziemy wykonywać krokusy fioletowe, czy żółte ; łodyga i liście zielone. Wyklejanie małymi kawałkami papieru i krokusa ( może być obrazek konturowy lub rysunek). Porządkowanie miejsca pracy . Mycie rąk .

Zabawy dowolne ulubionymi zabawkami . porządkowanie miejsca zabawy .