Szukamy wiosny w parku.
26.03.2020 r.
Dzień dobry .
- Podlewanie hodowli fasoli i szczypiorku – omawianie zaobserwowanych zmian . Szczypiorek używamy do kanapek zachęcając do zjadania go .
Podlewanie kwiatów doniczkowych – obserwacja ich wzrostu . - Zabawa orientacyjno-porządkowa ,, Wiosenne słońce ‘’ – dziecko porusza się rytmicznie przy piosence np. ,, Maszeruje wiosna ‘’( dostępna na kanale YT lub innej) , gdy muzyka cichnie dziecko zatrzymuje się , stojąc wyciąga ręce w górę naśladując świecące słońce .
- Wiosna idzie przez park – praca z obrazkiem inspirowana wierszem B. Formy pt. ,, Nadeszła wiosna ‘’. - dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny . Utrwalanie nazw roślin występujących wiosną w parku , stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy .
Przebieg :
- Słuchanie wiersza B. Formy pt. ,, Nadeszła wiosna ‘’.
Spojrzał w okno mały Paweł , a w ogrodzie wiosna ,
świeżą trawkę , przebiśniegi w koszu nam przyniosła .
Obudziła pąki kwiatów w parku i w ogrodzie .
Zapomnijcie moi mili o śniegu i chłodzie .
Pożyczyła od słoneczka garść ciepłych promieni ,
gdy ogrzeje nimi ziemię ,świat się zazieleni .
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza : - Jaką porę roku dostrzegł za oknem Paweł ?
- Jakie zmiany w przyrodzie przyniosła wiosna ?
Wczoraj podałam Państwu link do uzyskania wersji elektronicznej Kart pracy część 4 dla 5 i 6 latków .
Oglądanie obrazka – Karty pracy część 4 dla 5 latków str. 34-35 , Karty pracy część 4 dla 6 latków str. 42-43 . Opowiadanie treści tego obrazka , wymienianie oznak wiosny : lecące bociany , szpak na drzewie , kwitnąca wierzba , kwitnąca leszczyna , krokusy , kępki trawy , podbiał , sasanki , zawilce , kra na rzece . 6 latki przy każdej wymienionej oznace wiosny piszą cyfry od 1 do 10 .
- Rysowanie szlaczka po śladzie a potem samodzielnie wg wzoru – 5 latki , Karty pracy cz. 4 str. 35-36 , 6 latki , Karty pracy cz. 4 str. 43-44 .
- Improwizacja ruchowa ,, Wiosenny taniec’’ przy utworze A. Vivaldiego pt. ,, Cztery pory roku . Wiosna’’ .
- Krokus – wydzieranka. Omówienie wyglądu krokusów. Podarcie kolorowego papieru na małe kawałki - kolor zależy od tego, czy będziemy wykonywać krokusy fioletowe, czy żółte ; łodyga i liście zielone. Wyklejanie małymi kawałkami papieru i krokusa ( może być obrazek konturowy lub rysunek). Porządkowanie miejsca pracy . Mycie rąk .
Zabawy dowolne ulubionymi zabawkami . porządkowanie miejsca zabawy .