Tematy i treści programowe na okres: 30.03 - 03.04.
Tematy zajęć:
Dzień 1. F jak farby
Dzień 2. Awantura na wiejskim podwórku
Dzień 3. Kaczuszka
Dzień 4. Odszyfrowujemy nazwy zwierząt
Dzień 5. W gospodarstwie agroturystycznym
Treści programowe:
Edukacja przyrodnicza:
Wiosna
- - poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi
- - nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania
- - wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
Edukacja językowa:
- Elementarna nauka czytania:
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich - - czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna:
Orientacja przestrzenna
- - porównywanie schematu własnego ciała ze schematem ciała innej osoby.
Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania
- - klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.
Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
- - rozpoznawanie cyfr
- - rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- udział w zabawach ruchowo-naśladowczych i rytmiczno-ruchowych (piosenka Kurczątka)
- słuchanie piosenki tematycznej Na wiejskim podwórku
Edukacja plastyczna:
Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „Kaczka”
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych „Wiejskie zwierzęta”;
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków;