Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematy i treści programowe na okres: 30.03 - 03.04.


Tematy zajęć:

Dzień 1. F jak farby
Dzień 2. Awantura na wiejskim podwórku
Dzień 3. Kaczuszka
Dzień 4. Odszyfrowujemy nazwy zwierząt
Dzień 5. W gospodarstwie agroturystycznym

 

Treści programowe:

Edukacja przyrodnicza:

Wiosna

  • - poznanie dorosłych i mło­dych zwierząt hodowa­nych na wsi
  • - nazywanie domów zwie­rząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania
  • - wyjaśnienie znaczenia ho­dowli zwierząt dla ludzi.

 

Edukacja językowa:

  • Elementarna nauka czytania:
    - rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
  • - czytanie krótkich, ilustro­wanych tekstów.

 

Edukacja matematyczna:

Orientacja przestrzenna

  • - porównywanie schematu własnego ciała ze schema­tem ciała innej osoby.

Rozwijanie umiejętności sze­regowania i klasyfikowania

  • - klasyfikowanie przedmio­tów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.

Kształtowanie pojęć liczbo­wych i umiejętności liczenia

  • - rozpoznawanie cyfr
  • - rozwiązywanie zadań tekstowych na temat zna­nych dzieciom sytuacji


Edukacja muzyczna:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:

- udział w zabawach ruchowo-naśladowczych i rytmiczno-ruchowych (piosenka Kurczątka)
- słuchanie piosenki tematycznej Na wiejskim podwórku

Edukacja plastyczna:

Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „Kaczka”

Edukacja ruchowa i zdrowotna:

Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:

- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych „Wiejskie zwierzęta”;
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych

 Edukacja emocjonalno-społeczna:

Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych

- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków;