Zamierzenia:- rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów związanych z przyjęciem urodzinowym (IV -21)- nauka składania życzeń urodzinowych, (II – 1, 4, III – 4, 8 , 9 IV – 21 )- ćwiczenie umiejętności pytania o wiek i udzielanie odpowiedzi (III – 4, 6, 8, 9, IV - 21)- powtórzenie nazw zabawek ( IV – 21)- ćwiczenie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie do 10 (IV – 12, 15- śpiewanie piosenek (IV – 7, 21)- odgrywanie ról w zabawach inscenizacyjnych (IV - 21)- rozwijanie kompetencji w zakresie nowoczesnych technologii (IV - 19)- wykonywanie prac plastycznych związanych z tematem (IV - 7)- rozwijanie rozumienia ze słuchu (IV – 5, 21)- aktywizowanie mowy (III – 9, IV – 2, IV - 21)- rozwijanie dużej motoryki poprzez zabawy ruchowe (I – 5, 7, IV - 21)słownictwo:- a candle (e kendl) – świeczka- a present (e prezent) – prezent- a card (e kard) – karta - a cake (e kejk) – tort- a badge (e badż) – przypinka- a balloon (e balun) – balon- Happy birthday! (hepi berfdej) – Wszystkiego najlepszego!- How old are you? (hał old ar ju) - Ile masz lat?- I am three/four/five/six/seven (aj em fri/for/fajw/syx/sewen/) - Mam 3/4/5/6/7 lat.W nawiasach podano uproszczoną wymowę. Nie jest to prawidłowy zapis fonetyczny!