Treści nauczania 30.03 - 03.03 - Fruit
Fruit (Owoce)
- rozpoznawanie nazw owoców (IV - 8, 18, 21)
- nazywanie owoców w języku angielskim (IV - 21)
- zadawanie pytania na temat ulubionego owocu i udzielanie odpowiedzi (II - 4, IV - 5, 21)
- opisywanie koloru owoców (IV - 12, 21)
- liczenie owoców (w zakresie do 10) (IV - 12, 15, 21)
- śledzenie ze zrozumieniem treści prostej historyjki (IV -5,21 )
- śpiewanie pisenek "Cherries are yummy" oraz "Apples and bananas" (IV - 7, 21)
- rozwijanie rozumienia ze słuchu (IV - 21)
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych tematem (IV - 7)
- poznanie wartości zróżnicowanej diety bogatej w owoce (III - 6)
- zrozumienie konieczności mycia rąk przed jedzeniem w celu zachowania zdrowia (I- 3)
- poznanie sposobu tworzenia liczby mnogiej rzeczowników (6latki) (IV- 21)
- rozwijanie kompetencji w zakresie nowoczesnych technologii (IV - 19)
Zakres słownictwa
Wymowa słownictwa jest zapisana w uproszczony sposób. Nie jest to typowy zapis fonetyczny!
a plum (e plam) - śliwka
an apple (en epl) - jabłko
a banana (e banana) - banan
an orange (en oryndż) - pomarańcza
a pear (e pee/r/) - gruszka
a lemon (e lemyn) - cytryna
a cherry (e czeri) - wiśnia
a melon (e melyn) - melon
What is your favourite fruit? (łot yz jor fejwryt frut) - Jaki jest Twój ulubiony owoc?
I like ... (aj lajk ...) - Ja lubię
Do you like ...? (du ju lajk?) - Czy Ty lubisz ...?
Yes, I do (jes aj du) - Tak, lubię.
No, I don't (noł aj dont) - Nie, nie lubię.