Treści nauczania na okres 01.06.2020 - 05. 06.2020
Z okazji Dnia Dziecka życzymy dzieciom samych słonecznych dni, zdrowia, radości , wspaniałych prezentów i spełnienia wszystkich marzeń.
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże
- Dzień dziecka.
2.Wakacje tuż, tuż.
3.Skarb Bałtyku.
4. Miejsca letniego wypoczynku.
5.Nadchodzi lato.
Przyroda
Przyroda wiosną
- poznawanie wybranych przedstawicieli kwiatów ogrodowych, np.: tulipan, nasturcja, róża, lilia itp.; omawianie ich budowy, etapów rozwojowych (na przykładzie tulipana).
Przyroda latem
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem – występujące zjawiska atmosferyczne (np.: opady deszczu, burze, tęcza itp.), dłuższe dni, krótsze noce, wyższa temperatura powietrza.
Polska i Polacy
Poczucie przynależności narodowej
- rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce;
- nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr;
- dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze, opowiadania.
Procesy poznawcze
Myślenie (logiczne)
- rozwiązywanie zagadek, rebusów;
- układanie zagadek;
- porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin;
- analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
- tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń (np. ryba – woda – statek…).
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
Przygotowanie do czytania
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych wcześniej liter małych i wielkich ;
- czytanie sylab i całościowe wyrazów (o prostej budowie fonetycznej);
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w różnorodnych zabawach ;
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;
Elementy matematyki
Liczenie
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą - ( dz. chętne)
Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 6 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
- rozwiązywanie prostych zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom w formie zagadek matematycznych;
Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych ;
Intuicja geometryczna
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech;
Mali artyści
Przejawy ekspresji
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych w domu i na powietrzu.
Pozdrawiam
Anna Salamon – nauczycielka gr. III A