Treści nauczania na okres 04. 05. 2020 r. - 08. 05. 2020 r.
Treści nauczania od 04.05.2020r. – 08.05.2020r.
Temat tygodnia: „Co to znaczy być odkrywcą?”
Temat dnia: „Kto to jest odkrywca?” 04.05.2020r.
Temat dnia: „Wynalazki, które zmieniły świat”. 05.05.2020r.
Temat dnia: „Co lubią robić odkrywcy i wynalazcy?” 06.05.2020r.
Temat dnia: „Przeprowadzamy doświadczenia” 07.05.2020 r.
Temat dnia: „Eksperymenty to super zabawa”. 08.05.2020r.
Obszar fizyczny:
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych;
- pobudzanie do samodzielnego działania przez inicjowanie zabaw konstrukcyjnych;
- usprawnianie motoryki małej;
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
Obszar emocjonalny:
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami;
- szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie;
- wdrażanie własnych strategii ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników;
Obszar społeczny:
- odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do różnych grup;
- przejawianie poczucia własnej wartości jako osoby, wyrażanie szacunku wobec innych osób i nawiązywanie relacji rówieśniczych z przestrzeganiem tych wartości;
- ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych;
Obszar poznawczy:
- wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego;
- rozpoznawanie poznanych liter;
- odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności wykonywanie własnych eksperymentów językowych (nadawanie znaczenia czynnościom, nazywanie ich, tworzenie żartów językowych i sytuacyjnych);
- rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami;
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy;
- klasyfikowanie przedmiotów według różnych warunków;
- eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy;
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów,;
- rozróżnianie strony lewej i prawej;
- wdrażanie do poprawnego liczenia przez przeliczanie elementów zbiorów w różnych sytuacjach;
- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii ;