Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści nauczania na okres 04. 05. 2020 r. - 08. 05. 2020 r.

Treści nauczania od 04.05.2020r. – 08.05.2020r.

Temat tygodnia: „Co to znaczy być odkrywcą?”

Temat dnia:
„Kto to jest odkrywca?” 04.05.2020r.
Temat dnia:
„Wynalazki, które zmieniły świat”. 05.05.2020r.
Temat dnia:
„Co lubią robić odkrywcy i wynalazcy?” 06.05.2020r.
Temat dnia:
„Przeprowadzamy doświadczenia” 07.05.2020 r.
Temat dnia:
„Eksperymenty to super zabawa”. 08.05.2020r.

Obszar fizyczny:

- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych;
- pobudzanie do samodzielnego działania przez inicjowanie zabaw konstrukcyjnych;
- usprawnianie motoryki małej;
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;

Obszar emocjonalny:
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami;
- szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie;
- wdrażanie własnych strategii ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników;

Obszar społeczny:
- odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do różnych grup;
- przejawianie poczucia własnej wartości jako osoby, wyrażanie szacunku wobec innych osób i nawiązywanie relacji rówieśniczych z przestrzeganiem tych wartości;
- ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych;

Obszar poznawczy:
- wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego;
- rozpoznawanie poznanych liter;
- odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności wykonywanie własnych eksperymentów językowych (nadawanie znaczenia czynnościom, nazywanie ich, tworzenie żartów językowych i sytuacyjnych);
- rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami;
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy;
- klasyfikowanie przedmiotów według różnych warunków;
- eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy;
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów,;
- rozróżnianie strony lewej i prawej;
- wdrażanie do poprawnego liczenia przez przeliczanie elementów zbiorów w różnych sytuacjach;
- podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii ;