Treści nauczania na okres 06.04.2020r. - 10.04.2020r.
Temat tygodnia: „Święta Wielkanocne”.
Temat dnia: „W oczekiwaniu na święta”. (06.04)
Temat dnia: „Poznajemy tradycje i zwyczaje świąteczne”.(07.04)
Temat dnia: „Kolorowe pisanki”.(08.04)
Temat dnia: „Szukamy pisanek”.(09.04)
Temat dnia: „Na wielkanocnym stole”.(10.04)
Treści edukacji językowej:
Rozwijanie mowy i wymowy dzieci oraz umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat; poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami; zachęcanie do zabaw z użyciem słownictwa w języku angielskim, po przez:
- słuchanie tematycznych utworów literackich (wierszy, opowiadań) i rozmowy na ich temat;
- oglądanie filmów edukacyjnych dostępnych na kanale YT i rozmowy na ich temat;
- udział w zabawach logopedycznych;
- rozwiązywanie zagadek;
- opowiadanie historyjki obrazkowej;
- udział w zabawach z elementami języka angielskiego.
Treści edukacji matematycznej:
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania; poprzez:
- rozwiązywanie prostych zadań z treścią;
- odkodowywanie prostych obrazków;
Treści edukacji przyrodniczej:
Budzenie ciekawości otaczający nas światem:
- poznanie budowy jajka;
- wykonanie eksperymentu z jajkiem „gumowe jajko”;
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
Treści edukacji muzycznej:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;
- słuchanie i śpiewanie piosenek tematycznych;
- określanie nastroju piosenki i jej tempa.
Treści edukacji plastyczno-technicznej:
Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej, motoryki małej oraz ćwiczenia mięśni dłoni poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
- kolorowanie obrazków o tematyce świątecznej;
- ozdabianie jajek;
- lepienie z plasteliny.
Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:
Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej oraz kształtowanie zdrowych nawyków poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych;
- udział w zabawach muzyczno-ruchowych;
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa;
- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.;
Treści edukacji emocjonalno-społecznej:
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie umiejętności współdziałania, pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania emocjioraz radzenia sobie z trudnymi emocjami poprzez:
- rozmowy o emocjach;
- nazywanie emocji, wyrażanie ich mimiką, gestem, ruchem, za pomocą schematycznego rysunku;
- wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne celebrowanie świąt;
- określanie nastroju melodii – smutna, wesoła;
- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;
- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.
- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;
- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.