Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści nauczania na okres 14.04.2020 - 17.04.2020

Treści nauczania w okresie od dnia 14.04. – 17.04.2020 r.

Wiosna na wsi.

  1. Mieszkańcy wiejskiego podwórka.
  2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci.
  3. Człowiek i zwierzęta .
  4. W wiejskiej zagrodzie.

 

Przyroda wiosną:

- poznawanie w sposób pośredni ( film, książka) zwierząt  hodowanych na wsi – zarówno osobników

  dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ich głosów i

  ruchów;

- wyjaśnienie roli zwierząt hodowanych na wsi- określanie korzyści dla człowieka ( np. kaczka, gęś –

  pierze; owce – wełna; krowy – mleko itp.) ;

- wyjaśnienie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt;

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

- tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń ( ryba – woda – statek; owca – wełna – sweter; trawa –

  łąka- krowa – mleko: itp.;)

- tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt  ( krowa, owca, świnia – 

  zwierzęta; kaczka – kura- gęś – ptaki itp.);

Aktywność językowa

Słownictwo

- stosowanie pojęć ogólnych (  ubrania, owoce, zwierzęta);

- wymyślanie zdrobnień i zgrubień ( kot – kotek – kocisko );  

Poprawność gramatyczna wypowiedzi

-poprawne stosowanie przymiotników ( ciepły, mokry, …), przysłówków ( ciepło, mokro, ….),  

 spójników ( i, bo …);

Początkowa nauka pisania

Słuch fonematyczny

- rozróżnianie odgłosów z otoczenia;

- rozróżnianie dźwięków różnych instrumentów muzycznych;

- wyróżnianie głosek na początku, na końcu i w środku wyrazów;

- układanie wyrazów na podaną głoskę ;

Przygotowanie do czytania

- układanie rymów do podanych słów;

- odczytywanie globalne wyrazów – nazw obrazków i równoważników zdań;

Próby czytania

- rozpoznawanie i nazywanie znanych liter małych i wielkich;  - 6-latki

- wyszukiwanie tych liter w gazetach, czasopismach  - zakreślanie ich; ;  - 6-latki

- odczytywanie sylab, wyrazów, o prostej budowie fonetycznej; ;  - 6-latki

- układanie nazw obrazków z liter i odczytywanie ich; ;  - 6-latki

- układanie wyrazów z sylab; ;  - 6-latki

Przygotowanie do pisania

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych –rysowanie po śladzie, szlaczki literopodobne; łączenie

   kropek itp.

- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;

Elementy matematyki

Liczenie

- przeliczanie liczebnikami głównymi, porządkowymi w aspekcie kardynalnym;

- kojarzenie liczby z cyfrą;

- układanie tylu elementów ile wskazuje cyfra;

Dodawanie i odejmowanie

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach

Muzyka i śpiew

- śpiewanie znanych piosenek indywidualnie i z rodzicami;

- dowolny ruch przy muzyce;

Aktywność ruchowa

- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia z nietypowymi przyborami ( plastikowe butelki, pojemniki

  po margarynie itp.);