Treści nauczania na okres 14.04.2020 - 17.04.2020
Treści nauczania w okresie od dnia 14.04. – 17.04.2020 r.
Wiosna na wsi.
- Mieszkańcy wiejskiego podwórka.
- Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci.
- Człowiek i zwierzęta .
- W wiejskiej zagrodzie.
Przyroda wiosną:
- poznawanie w sposób pośredni ( film, książka) zwierząt hodowanych na wsi – zarówno osobników
dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ich głosów i
ruchów;
- wyjaśnienie roli zwierząt hodowanych na wsi- określanie korzyści dla człowieka ( np. kaczka, gęś –
pierze; owce – wełna; krowy – mleko itp.) ;
- wyjaśnienie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt;
Procesy poznawcze
Myślenie (logiczne)
- tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń ( ryba – woda – statek; owca – wełna – sweter; trawa –
łąka- krowa – mleko: itp.;)
- tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt ( krowa, owca, świnia –
zwierzęta; kaczka – kura- gęś – ptaki itp.);
Aktywność językowa
Słownictwo
- stosowanie pojęć ogólnych ( ubrania, owoce, zwierzęta);
- wymyślanie zdrobnień i zgrubień ( kot – kotek – kocisko );
Poprawność gramatyczna wypowiedzi
-poprawne stosowanie przymiotników ( ciepły, mokry, …), przysłówków ( ciepło, mokro, ….),
spójników ( i, bo …);
Początkowa nauka pisania
Słuch fonematyczny
- rozróżnianie odgłosów z otoczenia;
- rozróżnianie dźwięków różnych instrumentów muzycznych;
- wyróżnianie głosek na początku, na końcu i w środku wyrazów;
- układanie wyrazów na podaną głoskę ;
Przygotowanie do czytania
- układanie rymów do podanych słów;
- odczytywanie globalne wyrazów – nazw obrazków i równoważników zdań;
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie znanych liter małych i wielkich; - 6-latki
- wyszukiwanie tych liter w gazetach, czasopismach - zakreślanie ich; ; - 6-latki
- odczytywanie sylab, wyrazów, o prostej budowie fonetycznej; ; - 6-latki
- układanie nazw obrazków z liter i odczytywanie ich; ; - 6-latki
- układanie wyrazów z sylab; ; - 6-latki
Przygotowanie do pisania
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych –rysowanie po śladzie, szlaczki literopodobne; łączenie
kropek itp.
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;
Elementy matematyki
Liczenie
- przeliczanie liczebnikami głównymi, porządkowymi w aspekcie kardynalnym;
- kojarzenie liczby z cyfrą;
- układanie tylu elementów ile wskazuje cyfra;
Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach
Muzyka i śpiew
- śpiewanie znanych piosenek indywidualnie i z rodzicami;
- dowolny ruch przy muzyce;
Aktywność ruchowa
- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia z nietypowymi przyborami ( plastikowe butelki, pojemniki
po margarynie itp.);