Treści nauczania na okres 14.04.2020r. - 17.04.2020r.
Treści nauczania na okres 14.04.2020r. – 17.04.2020r.
Temat tygodnia: „Książka moim przyjacielem”.
Temat dnia: „Ulubieni bohaterowie”. (14.04)
Temat dnia: „W krainie książek”. (15.04)
Temat dnia: „O czym marzą książki?”. (16.04)
Temat dnia: „Czytanie to wspaniała zabawa”.(17.04)
Obszar fizyczny:
- aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, muzycznych
i naśladowczych;
- usprawnianie motoryki małej;
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.;
Obszar emocjonalny
- szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie swoich własnych strategii, ze wsparciem osób dorosłych;
- kształtowanie empatii poprzez wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;
- wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne zabawy;
Obszar społeczny
- ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy, współdziałanie z innymi w zabawie i pracach użytecznych;
- nazywanie oraz rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi;
- komunikowanie się z osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych;
- wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec drugiej osoby;
Obszar poznawczy
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim w różnych sytuacjach
- rozpoznawanie poznanych liter, poznanie litery „z”;
- odczytywanie utworzonych z poznanych liter krótkich wyrazów w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności;
- rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami;
- wykonywanie własnych eksperymentów graficznych;
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy;
- klasyfikowanie przedmiotów według podanych warunków;
- wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- zachęcanie do zabaw z użyciem słownictwa w języku angielskim, ;
- oglądanie filmów edukacyjnych dostępnych na kanale TY i rozmowy na ich temat;
- udział w zabawach logopedycznych;