Treści nauczania na okres 25.05.2020r. - 29.05.2020r.
Treści nauczania na okres 25.05.2020r. – 29.05.2020r.
Temat tygodnia: „Małe i duże rodziny w akcji”
Temat dnia: „Co to jest rodzina?”. (25.05)
Temat dnia: „Czy wszystkie rodziny są takie same?”. (26.05)
Temat dnia: „Rodzina jest najważniejsza!”. (27.05)
Temat dnia: „Przygody dużych i małych rodzin w akcji”.(28.05)
Temat dnia: „Kiedy jesteśmy dla siebie jak rodzina?”.(22.05)
Obszar fizyczny
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych;
- stosowanie chwytu pisarskiego podczas pisania i kolorowania;
Obszar emocjonalny
- uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody;
- uczenie wrażliwości, empatii i odpowiedzialności;
- uwrażliwianie na los istot słabszych i zależnych od nas, w tym roślin i zwierząt;
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych;
- przedstawianie swoich emocji i uczuć przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form wyrazu;
Obszar społeczny
- wyjaśnianie swojej przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej;
- budowanie poczucia własnej wartości wynikającej z przynależności do rodziny;
- wyrażanie szacunku wobec siebie, innych osób oraz wszystkich istot żywych;
- obdarzanie uwagą innych dzieci, osób dorosłych, roślin i zwierząt;
- zgodne współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych;
- respektowanie i tworzenie zasad podczas zabaw dowolnych;
- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunku do przyrody i dbania o jej dobro;
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i wykonywanie przydzielonych czynności;
- wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków, w tym wynikających z opieki nad roślinami i zwierzętami;
Obszar poznawczy
- rozpoznawanie dźwięków z otoczenia;
- posługiwanie się językiem w mowie zrozumiałej dla innych, rozróżnianie głosek na początku i na końcu wyrazów w prostych fonetycznie słowach;
- rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter;
- wykonywanie własnych eksperymentów graficznych kredką i mazakiem;
- układanie przedmiotów w rytmy i szeregi, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych;
- rozpoznawanie modeli monet o niskich nominałach;
- czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, przeliczanie elementów zbiorów;
- wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców.