Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści nauczania na okres 30.03.2020 - 03.04.2020

Temat tygodnia: Wiosenne powroty.

Tematy dni:

  1. Jajko i jego tajemnice.
  2. Poznajemy budowę ptaka.
  3. Ptasie gniazda.
  4. Ptasie koncerty.
  5. Ptasie pióra.

 

 

Przyroda

Obserwacja przyrody

- zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.

Przyroda wiosną

- poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wyleganie się młodych, dbanie o nie.

- rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków, które są jajorodne.

Podstawy ekologii

- wyjaśnianie określeń: rośliny chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków.

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

- zachęcanie do samodzielnych doświadczeń, zabaw badawczych i wyciągania logicznych wniosków;

- zapoznanie z właściwościami jajka ;

Uwaga

- skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawianych wierszy, opowiadań

- dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych.

 

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów.

Wypowiedzi ustne

- opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje;

- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.

Poprawność składniowa wypowiedzi

- wypowiadanie się zdaniami złożonymi.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

- układanie pociętych na części, zdjęć ptaków, rysunku jajka;.

- odnajdywanie znanych liter w tekście ( gazecie) – otaczanie kółkiem

Słuch fonematyczny

- wyodrębnianie ze słów głosek: na początku, w środku i na końcu wyrazu;.

Przygotowanie do czytania

- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania

- zapoznanie z literą j, J na podstawie wyrazów : jajko, Jola- 6 latki

- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)- 6 latki

- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej- 6 latki

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej;

- odróżnianie druku od pisma;

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych- labirynty, rysowanie po śladzie;

- wycinanie po narysowanej linii łamanej;

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania – 6 latki.

 

Elementy matematyki

Liczenie

- posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami głównymi i porządkowymi;

- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.- 6 latki

Dodawanie i odejmowanie

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;

- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom;

Pojęcie stałości liczby, równoliczność

- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych ;

 

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.