Treści nauczania na okres 30.03.2020 - 03.04.2020
Temat tygodnia: „Ach, ta pogoda!”.
Temat dnia: „Obserwujemy pogodę”. (30.03)
Wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych - poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością wiosennych zjawisk pogodowych. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wiersza. Wykonywanie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała. Rozwijanie myślenia logicznego i orientacji na płaszczyźnie – kodowanie film edukacyjny.
Temat dnia: „Jaka może być pogoda”.(31.03)
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat. Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych. Wzbogacanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla czterech pór roku. Dostrzeganie zmienności zjawisk pogodowych charakterystycznych dla kwietnia. Rozwijanie myślenia logicznego i orientacji na płaszczyźnie – kodowanie karta pracy. Rozwijanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej.
Temat dnia: „Pogoda może nas zaskakiwać”.(01.04)
Nazywanie symboli zjawisk pogodowych. Rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym i zachodzącymi w nim zmianami związanymi z nadejściem wiosny. Doskonalenie umiejętności liczenia obiektów i dostosowywania ich sumy do graficznego odpowiednika liczby. Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
Temat dnia: „Ciekawe zjawiska pogodowe”.(02.04)
Wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat – wyjaśnia znaczenie wiatru dla środowiska i dla ludzi. Poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1- 8. Kształtowanie pisarskiego chwytu dłoni podczas rysowania i kreślenia wzorów. Nazywanie kolorów występujących w tęczy – rysowanie tęczy.
Temat dnia: „Dzień zagadek”.
(03.04) Utrwalenie wiadomości na temat zjawisk pogodowych występujących w różnych porach roku. Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych. rozwijanie motoryki małej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne. Rozwijanie sprawności ciała i koordynacji. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, nauka piosenki „Idzie wiosna”. https://youtu.be/4dJqNSI821E