Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści nauczania na okres od 01.06. - 05.06.2020 r.

 

Z  okazji Dnia Dziecka  życzymy dzieciom samych słonecznych dni, zdrowia, radości , wspaniałych prezentów i spełnienia wszystkich marzeń.

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże

  1. Dzień dziecka.
    2.Wakacje tuż, tuż.
    3. Skarb Bałtyku.
    4. Miejsca letniego wypoczynku.
    5.Nadchodzi lato.

 

Przyroda
Przyroda wiosną
- poznawanie wybranych przedstawicieli kwiatów ogrodowych, np.: tulipan, nasturcja, róża, lilia itp.; omawianie ich budowy, etapów rozwojowych (na przykładzie tulipana).

Przyroda latem
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem – występujące zjawiska atmosferyczne (np.: opady deszczu, burze, tęcza itp.), dłuższe dni, krótsze noce, wyższa temperatura powietrza.

Polska i Polacy
Poczucie przynależności narodowej
- rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce;
- nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr;
- dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze, opowiadania.

Procesy poznawcze
Myślenie (logiczne)
- rozwiązywanie zagadek, rebusów;
- układanie zagadek;
- porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin;
- analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
- tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń (np. ryba – woda – statek…).

Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Przygotowanie do czytania
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.

Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w  różnorodnych zabawach ;
- odróżnianie druku od pisma;
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki
Liczenie
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspekcie porządkowym;
-kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.

Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji.

Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).

Intuicja geometryczna
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podawanie ich podstawowych cech;
- rozpoznawanie i nazywanie figur przestrzennych: kula, sześcian; podawanie ich podstawowych cech.

Mali artyści
Przejawy ekspresji
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej
- uczestniczenie w prezentacji wytworów różnych form ekspresji .

Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.