Treści nauczania na okres od 04.05.2020 - 08.05.2020
Moja Ojczyzna
- Jak Polska – długa i szeroka.
- Warszawa – stolica Polski.
- Poznajemy sąsiadów Polski.
- Jestem Europejczykiem.
Polska i Polacy
Poczucie przynależności narodowej
- podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy;
- poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego;
- stosowanie zwrotów: jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku itp.;
- wskazywanie Polski na mapie Europy; nazywanie państw – sąsiadów Polski.
Polska w Europie
Unia Europejska
- wskazywanie położenia Polski na mapie Europy;
- wskazywanie na mapie i podawanie nazw państw sąsiadujących z Polską;
- wyjaśnia znaczenie zwrotów: jesteśmy Polakami, jesteśmy Europejczykami;
- poznawanie nazw wybranych państw należących do UE.
Koledzy
Komunikowanie się
- uważne słuchanie, pytanie o niezrozumiałe fakty i formułowanie własnych wypowiedzi o ważnych sprawach;
- zwracanie uwagi na fakt, że mowa nie tylko łączy, ale i dzieli (języki innych narodów,kultur).
Mali artyści
Przejawy ekspresji
- uczestniczenie w zabawach opartych na wybranych technikach i metodach;aktywizujących, np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama
- uczestniczenie w prezentacji wytworów różnych form własnej ekspresji na forum grupy.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: na początku, na końcu i w środku wyrazów.
Przygotowanie do czytania
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż – 6-latki;
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej) – 6 latki
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej – 6-latki;
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach z wycinaniem, naklejaniem, stosowaniem zszywek itp. oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej;
- odróżnianie druku od pisma;
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania. – 6-latki;
Elementy matematyki
Liczenie
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. 6-latki
Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych ;
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą; 6-latki
- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji 6- latki;
- odczytywanie zapisów matematycznych (zakodowane czynności matematyczne) i ich rozwiązywanie 6- latki;
Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- poznawanie i stosowanie różnych technik plastycznych, np.: batiku, kolażu, frotażu, mokrego w mokrym, origami itp.
- dostrzeganie własnych możliwości i uzdolnień; odczuwanie satysfakcji z własnej pracy;
- próby planowania swoich czynności podczas działań plastycznych;
- dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w którym powstają.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych, i zabawach sprawnościowych,zręcznościowych.