Treści nauczania na okres od 08.06 - 12.06.2020 r
Temat tygodnia: Nadchodzi czas pożegnania.
Tematy dni:
- Smaki, zapachy i odgłosy lata.
2. Lato w mieście.
3. Zabawy z porami roku.
4. Wakacyjne rady dla Olka i Ady.
Bezpieczeństwo
Dbałość o bezpieczeństwo
- noszenie maseczek tam, gdzie to koniczne;
- przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego;
- orientowanie się w bezpiecznym korzystaniu ze środków transportu;
- zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie;
- organizowanie bezpiecznych miejsc zabaw;
- przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia się w tłumie.
Świadomość niebezpieczeństwa
- uświadomienie zagrożeń wynikających ze złego dotyku;
- przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania.
Przyroda
Przyroda latem
- wyjaśnianie znaczenia pobytu (zabaw) na świeżym powietrzu (kąpiele słoneczne) wraz z przyswajaniem zasad właściwego ubierania się (noszenie nakrycia głowy) i zachowania (chowanie się do cienia w czasie upału).
Procesy poznawcze
Percepcja za pomocą dotyku, smaku, węchu
- rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka, wyjaśnianie jej.
Aktywność językowa
Wypowiedzi ustne
- formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach.
Poprawność gramatyczna wypowiedzi
- poprawne stosowanie liczby mnogiej rzeczowników;
- stosowanie form czasów: przeszłego, teraźniejszego, przyszłego (Co robił? Co robi? Co będzie robił?).
Wzajemna komunikacja
- wyrażanie swoich myśli, przeżyć w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
- różnicowanie samogłosek i spółgłosek.
Przygotowanie do czytania
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań);
- rozpoznawanie miejsc na kartce papieru ;
- organizowanie i poszerzanie pola spostrzeżeniowego.
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż 6-latki
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej) ; 6-latki
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej); 6-latki
- odpowiadanie na pytania związane z przeczytanym tekstem); 6-latki
- czytanie krótkich tekstów z właściwą intonacją, odpowiadającą znakom przystankowym) ; 6-latki.
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej;
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych - wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
- prawidłowe gospodarowanie przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne)
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania) 6-latki.
Elementy matematyki
Orientacja przestrzenna
- wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.
Organizacja czasu i przestrzeni
- nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy
- stosowanie określeń: dzisiaj, wczoraj, jutro, pojutrze.
Liczenie
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą) 6-latki.
Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych) 6-latki
- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; 6-latki
Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- tworzenie prac inspirowanych muzyką, literaturą, przyrodą
- dostrzeganie własnych możliwości i uzdolnień; odczuwanie satysfakcji z własnej pracy.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych na powietrzu.