Treści nauczania na okres od 11.05.2020 - 15.05.2020
Łąka w maju.
- Wycieczka na łąkę.
2.Kwiaty na łące.
3.Mieszkańcy łąki.
4 Zabawy na łące
5.Kolory wiosny.
Przyroda
Obserwacja przyrody
- zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie;
Przyroda wiosną
- poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z zamkniętymi oczami;
- poznawanie sposobów wykorzystania łąki przez rolników; 6-latki
- poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin;
- wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt;
- wyjaśnianie zjawiska tęczy;
- poznawanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi (ziołolecznictwo, kosmetyki);
- wyjaśnianie znaczenia pszczół i mrówek dla człowieka i przyrody.
W świecie techniki
Działalność badawcza
- wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków;
- poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania i badania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu.
Działalność konstrukcyjno-techniczna
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, np. składanie przedmiotów z części, budowanie różnych konstrukcji przestrzennych z klocków.
Aktywność językowa
Słownictwo
- stosowanie pojęć ogólnych (np.: ubrania, owoce, zwierzęta itp.).
Poprawność gramatyczna wypowiedzi
- poprawne stosowanie liczby mnogiej rzeczowników;
- stosowanie przyimków, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
Poprawność składniowa wypowiedzi
- stosowanie w wypowiedzi wielu zdań na dany temat.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
Przygotowanie do czytania
-czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż; 6-latki
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej); 6-latki
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej. 6-latki
Przygotowanie do pisania
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania. 6-latki
Elementy matematyki
Orientacja przestrzenna
- wyróżnianie kierunków na kartce papieru, posługiwanie się określeniami: góra, dół, prawa strona, lewa strona, prawy górny róg, lewy dolny róg…;
- wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.
Liczenie
- przeliczanie różnorodnych przedmiotów;
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. 6-latki
Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych ; 6-latki
- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji; 6-latki
- odczytywanie zapisów matematycznych (zakodowane czynności matematyczne) i ich rozwiązywanie. 6-latki
Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).
Intuicja geometryczna
- dostrzeganie symetrii w otoczeniu (np. w budowie ciała człowieka, zwierząt – motyle, ptaki, przedmiotów – parasol itp.).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- tworzenie prac inspirowanych muzyką, literaturą, przyrodą.
Przejawy ekspresji
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – W. Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.