Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści nauczania na okres od 11.05.2020 - 15.05.2020

 

Łąka w maju.

  1. Wycieczka na łąkę.
    2.Kwiaty na łące.
    3.Mieszkańcy łąki.
    4 Zabawy na łące
    5.Kolory wiosny.

 

Przyroda
Obserwacja przyrody
- zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w  różnym czasie;

Przyroda wiosną
- poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z  zamkniętymi oczami;
- poznawanie sposobów wykorzystania łąki przez rolników; 6-latki
- poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin;
- wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt;
- wyjaśnianie zjawiska tęczy;
- poznawanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi (ziołolecznictwo, kosmetyki);
- wyjaśnianie znaczenia pszczół i mrówek dla człowieka i przyrody.

W świecie techniki

Działalność badawcza
- wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków;
- poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania i badania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu.

Działalność konstrukcyjno-techniczna
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, np. składanie przedmiotów z  części, budowanie różnych konstrukcji przestrzennych z klocków.

Aktywność językowa

Słownictwo
- stosowanie pojęć ogólnych (np.: ubrania, owoce, zwierzęta itp.).

Poprawność gramatyczna wypowiedzi
- poprawne stosowanie liczby mnogiej rzeczowników;
- stosowanie przyimków, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.

Poprawność składniowa wypowiedzi
- stosowanie w wypowiedzi wielu zdań na dany temat.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Przygotowanie do czytania
-czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż; 6-latki
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej); 6-latki
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej. 6-latki

Przygotowanie do pisania
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych;
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania. 6-latki

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna
- wyróżnianie kierunków na kartce papieru, posługiwanie się określeniami: góra, dół, prawa strona, lewa strona, prawy górny róg, lewy dolny róg…;
- wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.

Liczenie
- przeliczanie różnorodnych przedmiotów;
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. 6-latki

Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych ; 6-latki
- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji; 6-latki
- odczytywanie zapisów matematycznych (zakodowane czynności matematyczne) i ich rozwiązywanie. 6-latki

Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).

Intuicja geometryczna
- dostrzeganie symetrii w otoczeniu (np. w budowie ciała człowieka, zwierząt – motyle, ptaki, przedmiotów – parasol itp.).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne
- tworzenie prac inspirowanych muzyką, literaturą, przyrodą.

Przejawy ekspresji
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – W. Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.