Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści nauczania na okres od 20.04.2020 - 24.04.2020

Treści nauczania w okresie od dnia 20.04. – 24.04.2020 r.

Temat tygodnia : Dbamy o przyrodę.

  1. Potęga wody.
  2. Jestem przyjacielem przyrody.
  3. Żabki, żaby , żabusie.
  4. Co nam daje las.
  5. Mali ekolodzy.

 

Przyroda wiosną:

- poznawanie etapów rozwojowych żaby, motyla;

Podstawy ekologii:

- szanowanie wody, niemarnowanie jej;

- poznawanie sposobów ochrony środowiska;

- poznawanie idei obchodów Światowego Dnia Ziemi (zainicjowanego przez Uniwersytet 

  Stanforda w Kalifornii)

 - poznawanie przejawów działalności ekologicznej: segregowanie odpadów, oczyszczanie 

   ścieków, zakładanie filtrów na kominy, ochrona roślin i zwierząt, oszczędne korzystanie z

   surowców i materiałów (oszczędzanie wody i energii), tworzenie parków narodowych i

   rezerwatów przyrody, sadzenie drzew i krzewów, dokarmianie zwierząt;

 - poznawanie norm ekologicznych – nakazu: segregowania odpadów, oszczędnego  

   gospodarowania materiałami, oszczędnego korzystania z wody.

Procesy poznawcze

Myślenie przyczynowo-skutkowe

- układanie historyjki obrazkowej (6 obrazków) według kolejności zdarzeń.

Pamięć

- powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek

- zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

- wyróżnianie głosek na początku, na końcu i w środku wyrazów;

- układanie wyrazów na podaną głoskę ;.

Przygotowanie do czytania

- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

- odczytywanie sylab – łączenie w pary takich samych;

Próby czytania

- zapoznanie z małą i wielką, pisana i drukowaną  literą H, h; na podstawie wyrazów: Heniek,

  herbata; 6- latki

- rozpoznawanie i nazywanie znanych liter małych i wielkich;  - 6-latki

- wyszukiwanie tych liter w gazetach, czasopismach  - zakreślanie ich; ; - 6-latki

- odczytywanie sylab, wyrazów, o prostej budowie fonetycznej; - 6-latki

- układanie nazw obrazków z liter i odczytywanie ich;   - 6-latki

- układanie wyrazów z sylab; - 6-latki

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem

  klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

- odróżnianie druku od pisma

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania 6-latki;

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

- określanie położenia przedmiotów względem innych przedmiotów;

- wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.

Liczenie

- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;

- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą 6-latki;

- odczytywanie zapisów matematycznych (zakodowane czynności matematyczne) i ich

   rozwiązywanie 6-latki;

Dodawanie i odejmowanie

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych 

  6-latki;

- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; 6-latki

Pojęcie stałości liczby, równoliczność

- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych

Klasyfikowanie

- tworzenie kolekcji;

- porządkowanie elementów według jednej cechy: najpierw te, które widzimy – kolor, wielkość, kształt, grubość, a potem według niewidocznych cech, np.: przeznaczenia, smaku.

W świecie techniki

Działalność badawcza

- wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków.

Działalność plastyczna

Barwy wokół nas

- uczestniczenie w zabawach z barwną plamą, kreską, wzorem, np. projektowanie wzoru tkaniny

  na piżamkę, na obrus, na bluzkę;

- projektowanie wzorów na wazony, kubeczki itp.