Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 04-08.05.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 04.05.2020 do 08.05.2020: „Tajemnice komputerów i robotów”

04.05.2020 – Temat: „Mapa aktywności”
05.05.2020 – Temat: „Znamy się tylko z ekranu”

06.05.2020 – Temat: „R jak robot”

07.05.2020 – Temat: „W miasteczku robotów”
08.05.2020 – Temat: „Zabawy z robotami”


Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter i pisma; rozwijanie słuchu fonematycznego; kształtowanie umiejętności określania sytuacji i bohaterów realnych oraz fikcyjnych; osłuchiwanie z językiem obcym poprzez:

 

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- oglądanie filmów edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- rozmowy kierowane na wskazany temat;

- czytanie globalne;

- oznaczanie spółgłosek i samogłosek w słowach;

- nazywanie liter;

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich (R, r);

- szukanie słów z głoską "r" w nagłosie;

- wykonywanie kart pracy z literami;

- pisanie liter na różnych powierzchniach, różnymi sposobami;

- ćwiczenia oddechowe;

- wyszukiwanie par wyrazów rozpoczynających się tymi samymi głoskami;

- określanie głosek w nagłosie nazw obrazków;

- zabawy pantomimiczne;

- techniki niedokończonych zdań;

- rozpoznawanie na ilustracjach realnych sytuacji i sytuacji fikcyjnych;

- rozmowy na temat wydarzeń i bohaterów fikcyjnych w bajkach, reklamach telewizyjnych;

- wymyślanie fikcyjnych bohaterów i tworzenie o nich historii;

- wskazywanie postaci fikcyjnych i rzeczywistych na karcie pracy;

- słuchanie hiszpańskiej i angielskiej piosenki na temat robotów – zabawa muzyczno-ruchowa, naśladowcza.

 

 

Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków z przedstawionej sytuacji; rozwijanie umiejętności liczenia; kształtowanie orientacji przestrzennej; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych poprzez:

 

- gry rodzinne w karty ("Kibelek", "Wojna", "Piotruś", "Świnia");

- gry rodzinne w planszówki;

- eksperymentowanie z magnesem i wyciąganie wniosków z przeprowadzonych działań;

- przeliczanie elementów, dorysowanie brakujących elementów na kartach pracy;

- wskazywanie dłuższych i krótszych, szerszych i węższych, wyższych i niższych elementów na katach pracy;

- udział w zabawach ruchowych z elementem rozwijającym orientację przestrzenną, np. "Dojdź do celu";

- zabawę "Latający dywan" – twórcze rozwiązywanie problemu;

- wyszukiwanie różnic i podobieństw miedzy robotami przedstawionymi na karcie pracy;

- wykonanie pracy plastycznej „Robot z figur geometrycznych”, rysowanie i wycinanie figur geometrycznych;

- utrwalenie graficznego obrazu figur geometrycznych w zabawach ruchowych;

- nazywanie figur geometrycznych, z których narysowane są roboty na ilustracjach;

- słuchanie hiszpańskiej piosenki „Robot cuadrado”;

- rozpoznawanie na ilustracjach realnych sytuacji i sytuacji fikcyjnych;

- rozmowy na temat wydarzeń i bohaterów fikcyjnych w bajkach, reklamach telewizyjnych;

- wskazywanie postaci fikcyjnych i rzeczywistych na karcie pracy;

- wykonywanie matematycznych kart pracy.

Treści edukacji przyrodniczej, ekologicznej:

Uwrażliwianie na piękno przyrody poprzez:

- kontakt z przyrodą podczas pobytu w ogrodzie lub spaceru do parku.

 

 

Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:

 

- słuchanie piosenek tematycznych, także obcojęzycznych: "Robot", "Robot cuadrado", "Szalony robot";

- udział w zabawach tanecznych, rytmiczno-ruchowych, muzyczno-rytmicznych – np. „Kokoleoko”, „Rytmy karteczkowe”, "Gumi Miś";

- wyklaskiwanie rytmu piosenki;

- śpiewanie fragmentów piosenek.

 

 

Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej; doskonalenie umiejętności grafomotorycznych poprzez:

 

- wykonanie prac plastyczno-technicznych: "Mój fikcyjny bohater" – malowanie farbami, sklejanie modelu robota Necio, "Mój robot"- projektowanie i wykonanie własnego robota, "Magnesowy labirynt", „Robot z figur geometrycznych”;

- kolorowanie obrazków robotów;

- rysowanie robota według wzoru;

- nadawanie imion wykonanym robotom, wymyślanie dla nich specjalizacji;

- budowanie z klocków i dostępnych w domu materiałów "Miasteczka robotów";

- ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy.


Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej; rozwijanie drobnych mięśni rąk; promowanie aktywnego stylu życia poprzez:

 

- wykonanie "Mapy aktywności" i rozmowę na temat czynności korzystne i niekorzystne wpływających na nasz organizm;

- zabawy na świeżym powietrzu i spacery po parku, ogrodzie – w miarę możliwości;

- zabawę zręcznościową „Rękawiczka";
- wykonywanie kart pracy, promujących zdrowy styl życia;

- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych„W świecie robotów”;

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczych, orientacyjno-porządkowych, muzyczno-ruchowych, zwinnościowych itp.;

- zabawę koordynacyjną z "Magnesowymi labiryntami";

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:

 

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Opracowała: Marlena Szeląg