Treści programowe - 06.04. - 10.04.2020
Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.
Tematyka tygodnia od 06.04.2020 do 10.04.2020: „Już niedługo Wielkanoc”
06.04.2020 – Temat: „Przedświąteczne porządki”
07.04.2020 – Temat: „Wokół Wielkanocy”
08.04.2020 – Temat: „Jajka, kraszanki, pisanki...”
09.04.2020 – Temat: „J jak jajko”
10.04.2020 – Temat: „Zajączek wielkanocny”
Treści edukacji językowej:
Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter, rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez:
- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;
- rozmowy kierowane na wskazany temat;
- ćwiczenia motoryki narządów mowy;
- czytanie globalne;
- oznaczanie spółgłosek i samogłosek w słowach;
- odczytywanie liter;
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich (J, j);
- szukanie słów z głoską "j" na początku;
- zabawy z rymowankami.
Treści edukacji matematycznej:
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków z przedstawionej sytuacji; rozwijanie umiejętności liczenia; kształtowanie orientacji przestrzennej poprzez:
- eksperymentowanie;
- rozwiązywanie zagadek;
- wyciąganie wniosków z opowiadań;
- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w oparciu o konkrety (sylwety jajek);
- układanie pisankowych rytmów;
- wykonywanie kart pracy.
Treści edukacji przyrodniczej:
Rozwijanie umiejętności obserwacji; poznanie znaczenia słońca i wody dla roślin poprzez:
- oglądanie nasion owsa i rzeżuchy;
- sianie owsa i rzeżuchy, obserwowanie ich wzrostu, codzienne doglądanie roślin, podlewanie;
Treści edukacji muzycznej:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;
- słuchanie piosenek tematycznych.
Treści edukacji plastycznej:
Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej oraz doskonalenie umiejętności grafomotorycznych poprzez:
- wykonanie pracy plastyczno-technicznej - „Zajączek wielkanocny”;
- barwienie jajek;
- ćwiczenia grafomotoryczne na kartach pracy.
Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:
Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych „Wielkanocna rozgrzewka”;
- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. orientacyjno-prządkowym, skocznym itp.
- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.;
- zabawę wcześniej wykonaną zabawką zręcznościową "Złap kurczaka".
Treści edukacji emocjonalno-społecznej:
Kultywowanie tradycji wielkanocnych, wzmacnianie więzi rodzinnych; kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie umiejętności współdziałania, pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:
- czytanie utworów literackich na temat Wielkanocy;
- rozmowy kierowane na temat Wielkanocy;
- wspólne barwienie jaj;
- słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce Wielkanocnej;
- swobodne rozmowy na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą;
- wspólne rodzinne sprzątanie przed świętami;
- wspólne rodzinne wykonywanie różnych czynności związanych z przygotowaniami do świat – pieczenie, szykowanie stołu wielkanocnego, koszyka itp.;
- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.
- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;
- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;
- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;
- kulturalne spożywanie posiłków;
- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.
Pozdrawiam, Marlena Szeląg