Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe 11.04-15.04.2020

Treści programowe na okres: 11.05-15.05.2020

Tematy dnia:

  1. Wyprawa na łąkę.
  2. Kolorowa łąka.
  3. Mieszkańcy łąki.
  4. Kwiaty na łące.
  5. Odgłosy dochodzące z łąki.

Przyroda

  • - obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie
  • - poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, motyli
  • - rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt.

Procesy poznawcze

  • - obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
  • - wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
  • - porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
  • - rozpoznawanie odgłosów przyrody,
  • - rytmiczne dzielenie słów – nazw obrazków (na sylaby – bez używania tego określenia).
  • - rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
  • - rozwiązywanie zagadek,
  • - wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.
  • - skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

  • - uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
  • - słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
  • - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

  • - rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.
  • - rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

  • - liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • - porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

  • - dostrzeganie piękna wokół siebie, np. wystroju sali przedszkolnej, różnorodności roślin (kolorów, zapachów, kształtów kwiatów) występujących w ogrodzie przedszkolnym,
  • - oglądanie reprodukcji znanych powszechnie obrazków i swobodne wypowiadanie się na ich temat,
  • - tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.
  • - malowanie palcami, dłonią, pędzlem,
  • - wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

  • - śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.

Aktywność ruchowa

  • - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
  • - uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.