Treści programowe 11.04-15.04.2020
Treści programowe na okres: 11.05-15.05.2020
Tematy dnia:
- Wyprawa na łąkę.
- Kolorowa łąka.
- Mieszkańcy łąki.
- Kwiaty na łące.
- Odgłosy dochodzące z łąki.
Przyroda
- - obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie
- - poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, motyli
- - rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt.
Procesy poznawcze
- - obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
- - wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
- - porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
- - rozpoznawanie odgłosów przyrody,
- - rytmiczne dzielenie słów – nazw obrazków (na sylaby – bez używania tego określenia).
- - rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
- - rozwiązywanie zagadek,
- - wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.
- - skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
- - uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- - słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
- - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
- - rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie.
- - rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
- - liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
- - porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
- - dostrzeganie piękna wokół siebie, np. wystroju sali przedszkolnej, różnorodności roślin (kolorów, zapachów, kształtów kwiatów) występujących w ogrodzie przedszkolnym,
- - oglądanie reprodukcji znanych powszechnie obrazków i swobodne wypowiadanie się na ich temat,
- - tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.
- - malowanie palcami, dłonią, pędzlem,
- - wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
- - śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.
Aktywność ruchowa
- - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
- - uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.