Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 11-15.05.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 11.05.2020 do 15.05.2020: „Co to znaczy być odkrywcą?”

 

11.05.2020 – Temat: „Kto to jest odkrywca?”
12.05.2020 – Temat: „Wynalazki, które zmieniły świat”

13.05.2020 – Temat: „Eksperymentujemy kolorem, dźwiękiem i światłem”

14.05.2020 – Temat: „Przesypujemy, przelewamy, ważymy, mierzymy...”
15.05.2020 – Temat: „Manufaktura słodyczy – odkrywamy tajniki słodkości



Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter i pisma; rozwijanie słuchu fonematycznego; osłuchiwanie z językiem obcym poprzez:

 

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- oglądanie filmów edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- rozmowy kierowane na wskazany temat;

- czytanie globalne;

- oznaczanie spółgłosek i samogłosek w słowach;

- nazywanie liter;

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich (W, w);

- szukanie słów z głoską "w" w nagłosie;

- wykonywanie kart pracy z literami;

- pisanie liter na różnych powierzchniach, różnymi sposobami, ozdabianie wzorów zapisanych liter różnymi materiałami, przedmiotami;

- poznanie znaczenia i wyglądu znaku zapytania, próby jego odwzorowania;

- wyszukiwanie w książkach zdań pytających;

- wypowiadanie różnych zdań z intonacją pytającą;

- powtarzanie hiszpańskich słówekkolorów – zabawa ze śpiewem, naśladowcza.

- ćwiczenia oddechowe – robienie baniek mydlanych;

- opowiadanie historyjki obrazkowej;

- wykonywanie eksperymentów językowych – szukanie rymów do słów, tworzenie neologizmów i ich znaczeń.

 

 

 

Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków z przedstawionych sytuacji; rozwijanie umiejętności liczenia; utrwalanie obrazu graficznego cyfr; rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych; rozwijanie umiejętności ważenia, mierzenia i porównywania długości oraz ciężkości przedmiotów poprzez:

 

- eksperymentowanie z dźwiękiem, światłem, kolorem, z mydlanymi bańkami;

- zabawy badawcze – przelewanie, mieszanie, przesypywanie, wielozmysłowe poznawanie właściwości czekolady;

- doświadczenia z żelkami;

- badanie co rozpuszcza się w wodzie, wyciąganie wniosków, dokonywanie klasyfikacji;

- wyciąganie wniosków z przeprowadzonych eksperymentów i zabaw badawczych;

- odszukiwanie przedmiotów, w których można zobaczyć swoje odbicie;

- segregowanie przedmiotów, w których można zobaczyć swoje odbicie i tych, w których go zobaczyć nie można;

- pisanie cyfr różnymi sposobami (np. światłem latarki), ozdabianie wzorów zapisanych cyfr różnymi materiałami, przedmiotami;

- przeliczanie elementów, dorysowanie brakujących elementów na kartach pracy;

- dopełnianie elementów do pełnej 10;

- liczenie kostek w tabliczce czekolady;

- wskazywanie dłuższych i krótszych przedmiotów, porównywanie ich długości;

- zabawy z wagą szalkową, łazienkową, kuchenną, wskazywanie cięższych i lżejszych przedmiotów;

- logiczne opowiadanie historyjki obrazkowej;

- segregowanie produktów na sypkie i płynne;

- wnioskowanie na temat wynalazków i ich zastosowania;

- rozmowy na temat tego, jak mogło wyglądać życie ludzi zanim dany wynalazek nie został opracowany;

- wykonywanie matematycznych kart pracy.

 

Treści edukacji przyrodniczej, ekologicznej:

Uwrażliwianie na piękno przyrody, budzenie w dziecku odpowiedzialności za jej piękno poprzez:

- kontakt z przyrodą podczas pobytu w ogrodzie lub spaceru do parku;

- obserwacje przyrodniczez wykorzystaniem lup;

- rozróżnianie zwierząt i roślin na ilustracji, nazywanie ich.

 

 

 

Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji twórczej, muzyczno-ruchowej; poznanie zasady powstawania dźwięku i rozchodzenia się fal dźwiękowych poprzez:

 

- słuchanie piosenek tematycznych i rozmowy na ich temat – "Wynalazki", „Piosenka młodych odkrywców”, "Gummi Miś - Czekolada";

- śpiewanie fragmentów piosenek;

- wykonywanie swobodnych tańców do piosenek;

- wykonywanie eksperymentów z dźwiękiem – z wykorzystaniem kamertonu i kieliszków napełnionych wodą oraz z użyciem własnego telefonu wykonanego z kubków i sznurka ;

- zabawy słuchowe.

 

 

 

Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej; doskonalenie umiejętności grafomotorycznych poprzez:

 

- wykonanie prac plastyczno-technicznych: "Mój wynalazek", "Mój telefon", "Lizak";

- kolorowanie i rysowanie obrazków wskazanych na kartach pracy;

- nadawanie nazw wykonanym wynalazkom, wymyślanie dla nich specjalizacji;

- ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy.



Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej; promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia poprzez:

 

- rozmowę na temat zdrowego odżywiania, odwołując się do piramidy zdrowia;

- zabawy na świeżym powietrzu i spacery po parku, ogrodzie – w miarę możliwości;

- ćwiczenia gimnastyczne na różne partie ciała, wykonywanie ćwiczeńz zestawu ćwiczeń gimnastycznych pt.„Ćwiczenia małych odkrywców”;

- zabawy kulinarne - "Domowe żelki, "Czekoladowe fondue";

- przelewanie, przesypywanie różnych produktów;

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczym, równoważnym, itp.;

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:

 

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Opracowała: Marlena Szeląg